Zoeken Vraag het forum

Moeilijk adem kunnen halen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tess

Ik voel me sinds kort enorm angstig en ik heb moeite met goed adem kunnen halen. Het doet geen zeer maar het is een benauwend en beklemmend gevoel. Ook focus ik me de hele tijd op mijn hartslag omdat het voor mijn gevoel soms zo langzaam klopt. Als ik probeer te slapen slaat hij iedere keer wel een slag over waardoor ik me enorm angstig voel en ik kom er niet door in slaap. Verder heb ik er last van mijn neus dat de binnenkant steeds opzwelt. Neusspray met xylometazoline verhelpt dat even maar dat komt steeds terug. Ik voel me zo angstig dat ik het idee heb dat ik doodga. Ik ben verder 16 jaar oud en vind het vreselijk dat dit mijn leven zo beheerst. Ik kan volgende week pas naar de huisarts maar ik ben doodsongerust dus ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt erop, dat je last hebt van hyperventilatie door angst.

Ook focus ik me de hele tijd op mijn hartslag  Dat moet je natuurlijk niet doen want daarmee veroorzaak je zelf problemen.

Doe eens de test op:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
Reageer op: Moeilijk adem kunnen halen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.