Zoeken Vraag het forum

moeilijker om adem te halen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

hallo

Ik heb sinds een tijdje meer last bij het ademhalen.
    En dit vooral als ik door mijn neus ademhaal.
    Mijn zuurstof in mijn bloed is goed maar toch heb ik vaak het gevoel kortademig te zijn.
    Ookal is mijn neus volledig vrij toch lijkt het vaak dat ik meer moeite moet doen om adem te halen.
    Net of er iets zit tussen mijn neus en mijn mond, want als ik door mijn mond ademhaal gaat het vaak beter. Maar voelt soms ook raar aan.
    ’s nachts valt het ook harder op dan overdag. Dan ga ik ook op mijn ademhaling letten en dan wordt het nog erger. Ik heb ook best nog wel vaak last van keelpijn.
    Ik heb heel veel last van angst en paniek, en heb een paar maanden geleden ook te horen gekregen dat ik reflux had maar ben nu al even gestopt met deze medicatie. Toen had ik ook heel andere symptomen.
    Kan het gewoon daar door komen? Ik ben vaak ook echt bang dat er iets serieus mis met me is terwijl dat waarschijnlijk niet zo is.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik heb heel veel last van angst en paniek. Dan ga ik ook op mijn ademhaling letten en dan wordt het nog erger.  Dot is toch vooral de oorzaak van je probleem, naast de refluxklachten.  Je gaat waarschijnlijk hyperventileren.

Probeer zoveel mogelijk met je buik te ademen, en ga niet overdreven op je ademhaling letten

Reageren
Reageer op: moeilijker om adem te halen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.