- Nick14 december 2018 om 15:47
Hallo,
Ik heb het even heel moeilijk. Ik ben 1 maand geleden gestart met exposure therapie voor mijn paniekstoornis.
In de eerste paar weken ging ik echt door een dal, de hele dag een paniekaanval. Toen ging het weer beter met minder frequente aanvallen maar wel heftigere. Vorige week had ik er maar 4, wel in heftige mate maar het was te doen.
Deze week heb ik er veel meer. Vanmorgen probeerde ik eens een bodyscan voor een uur, en daarna voelde ik me ineens alsof ik genezen was echt helemaal ontspannen. En daarna op school ging het echt weer de kant op van paniek en klachten, zoals flauwvalgevoel, knal rode handen, hartkloppingen, trillen, druk op de borst (Ik heb namelijk een extreme angst voor hartziekten).
Ik ben al heel vaak onderzocht, zelfs een hartecho gehad in februari dit jaar en een fietstest/holter onderzoek en een paar maanden geleden door een ambulance nagekeken waar ook niks uit kwam. Het gene waardoor ik altijd twijfel is omdat ik vaak pijn aan mijn tandvlees heb de voortanden, dan weer een verlamd puntje van de tong, en pijn in mijn schouders en rug/arm en vaak moe ben, ik had ooit eens gelezen dat pijn aan het tandvlees een naderende hartaanval kan zijn en dat blijft steeds door mijn hoofd spoken. Ik ben vaak benauwd de gehele dag en het gevoel alsof ik bijna dood ga.
Ik ga niet meer naar de dokter want ik schaam me nogal en elke keer komt er niks uit.
Soms is het even te moeilijk voor me..
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 december 2018 om 01:01doe eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Nick15 december 2018 om 12:16ja ik heb chronische hyperventilatie. Helaas ligt de angst nog steeds eronder zodat ik dat automatisch ga doen.
ReagerenJohn (moderator)
16 december 2018 om 00:32Dan zou het wellicht goed zijn om naar een psycholoog te gaan voor de angststoornis, en naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen
ReagerenNick16 december 2018 om 06:05Ik ben gelukkig al in behandeling. Ik krijg exposure therapie, vandaar dat mijn klachten erger zijn nu denk ik.
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2018 om 00:59Dat zou heel goed kunnen
Reageren