Home / Hoofd, hals & schouders / Moe en licht in hoofd
Al een tijdje voel ik me heel licht in het hoofd, zoals wanneer een.lift stopt. Ook ben ik erg moe. Wat kan dat veroorzaken?
Moeilijk om daar zo antwoord op te geven. Vermoeidheid, een virusinfectie...
Ga naar de huisarts en laat een bloedonderzoek doen
Thanx! Ik ben nu wel een keer vergeten b12 injectie te halen ...er is bij toeval ontdekt dat ik een opnameprobleem hiervan heb...had er toen geen klachten van...maar kan het hier nog iets mee te maken hebben?
Dat zou inderdaad kunnen. Niet zo handig om die injectie te vergeten
Niet handig nee maar krijg ze al jaren en vergeten herhalingsrecept te halen..zit dus nu iets meer tijd tussen.Ga in ieder geval weer spuiten(mag het zelf doen). Maar bedankt!!
Het is trouwens niet zo dat ik deze klachten had voordat ik injecties kreeg..Vandaar dat ik geen verband zag..
Ik zou wel een bloedonderzoek laten doen, om te kijken of er niet toch nog een andere oorzaak is. B12 kan de oorzaak zijn, maar een andere is daarmee nog niet uitgesloten.
Ik heb vandaag even contact gehad met de huisarts en die heeft in de oren gekeken en daar zat een hele grote prop die er nu is uitgehaald..Kan dit het lichte gevoel veroorzaken dan , ook dat gevoel alsof je in een lift zit? Het gevoel is ook nog niet weg nu...
Groetjes
Dat zou heel goed kunnen. Het kan even duren voordat het gevoel helemaal weg is.
Ok dus het lichte gevoel kan nog aanwezig zijn ondanks dat de prop eruit is....Dan wacht ik het even af..Bedankt hoor!
Nu een twee dagen later is het gevoel er nog steeds wel..ook voelt mijn oor nog vol...kan dit nog even duren of moet ik verder onderzoek doen?
Ga even terug naar de huisarts en laat ernaar kijken. Misschien is er vocht achter het trommelvlies terecht gekomen
Ik heb nog even in mijn oren laten kijken en aan 1 kant zit inderdaad wat vocht achter het trommelvlies en daar hoor ik het ook steeds ploppen zeg maar...een beetje zo'n krakend gevoel. Dat is niet zo erg maar het ijle gevoel in het hoofd is wel erg lastig...De dokter zegt dan te sprayen met neusspray maar dit heeft alle andere keren dat ik er last van had niet geholpen. Zijn er nog andere opties en zoniet hoe lang kan dit duren. Dank alvast
Overigens..ik zeg 'alle andere keren dat ik er last van had' ...ik heb nog nooit zo'n last van het hoofd gehad door vocht achter trommelvlies hoor vandaar dat ik ook vroeg waar het mee te maken kan hebben. Had toen vooral pijn en was bijna doof...Maar de dokter denkt nu toch we dat ik zo duizelig ben door het ontstekingsvocht in het binnenoor..
De duizeligheid kan daar inderdaad door veroorzaakt worden. Ik zou de neusspray toch proberen. Het is moeilijk te zeggen wanneer het over is/gaat. Maar als je er over 1 week nog last van hebt, ga dan wel terug naar de huisarts en vraag dan een verwijzing voor de KNO-arts.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!