Zoeken Vraag het forum

Spieren in een knoop

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Ik heb sindskort een heel speciale soort van spierpijn. Wanneer ik slaap is het alsof mijn spier verspringt naar een andere plaats of het in een soort knoop vastzit. Dit doet veel pijn. Om mijn spier op zijn plaats terug te krijgen masseer ik het maar dat duurt wel even en het is niet zo evident. Dit gebeurt meestal aan de onderkant van mijn voeten. Af en toe ook aan de achterkant van mijn benen. De dag nadien heb ik wanneer het aan mijn been is enorme spierpijn op die plaats. Wanneer het aan mijn voet gebeurd dan wordt het soms wat blauw of ziet het wat rood. Ik heb dit al een tijdje en weet niet wat te doen. Wat zou het kunnen zijn?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen dat je door een bepaalde houding kramp krijgt.
    Je zou eens naar de fysiotherapeut kunnen gaan.

Reageren
    Anoniem

Ik heb zoiets ook een aantal keer gehad. In een specifieke houding verkrampte mijn spier helemaal en soms leek het ook dikker. Ik ben er eerst mee naar de huisarts gegaan. Die heeft mij toen eenmalig spierverslappers voorgeschreven. Hij legde uit dat je je spier kunt verkrampen of verrekken en vervolgens (al dan niet onbewust) hele tijd blijft verkrampen vanwege de pijn. Hierdoor krijgt de spier niet de tijd om zich te herstellen en blijft de pijn aanwezig in bepaalde houdingen. Door de spierverslappers (maar misschien werkt een paracetamol ook) ontspannen je spieren even waardoor je jezelf niet verkrampt in je houding en de spieren herstellen.

Als ik jou was zou ik dus even met je klachten langs de huisarts gaan. Hij schrijft of spierverslappers voor of stuurt je inderdaad door naar de fysiotherapeut.

Reageren
Reageer op: Spieren in een knoop
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.