- Anoniem18 juli 2015 om 08:54
Beste,
Ik heb sindskort een heel speciale soort van spierpijn. Wanneer ik slaap is het alsof mijn spier verspringt naar een andere plaats of het in een soort knoop vastzit. Dit doet veel pijn. Om mijn spier op zijn plaats terug te krijgen masseer ik het maar dat duurt wel even en het is niet zo evident. Dit gebeurt meestal aan de onderkant van mijn voeten. Af en toe ook aan de achterkant van mijn benen. De dag nadien heb ik wanneer het aan mijn been is enorme spierpijn op die plaats. Wanneer het aan mijn voet gebeurd dan wordt het soms wat blauw of ziet het wat rood. Ik heb dit al een tijdje en weet niet wat te doen. Wat zou het kunnen zijn?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 juli 2015 om 09:06Het zou kunnen dat je door een bepaalde houding kramp krijgt.
Reageren
Je zou eens naar de fysiotherapeut kunnen gaan.Anoniem18 juli 2015 om 09:14Ik heb zoiets ook een aantal keer gehad. In een specifieke houding verkrampte mijn spier helemaal en soms leek het ook dikker. Ik ben er eerst mee naar de huisarts gegaan. Die heeft mij toen eenmalig spierverslappers voorgeschreven. Hij legde uit dat je je spier kunt verkrampen of verrekken en vervolgens (al dan niet onbewust) hele tijd blijft verkrampen vanwege de pijn. Hierdoor krijgt de spier niet de tijd om zich te herstellen en blijft de pijn aanwezig in bepaalde houdingen. Door de spierverslappers (maar misschien werkt een paracetamol ook) ontspannen je spieren even waardoor je jezelf niet verkrampt in je houding en de spieren herstellen.
Als ik jou was zou ik dus even met je klachten langs de huisarts gaan. Hij schrijft of spierverslappers voor of stuurt je inderdaad door naar de fysiotherapeut.
Reageren