Home / Hersenen & zenuwen / Acute Lyme?
Beste lezer,
Allereerst wil ik even melden dat ik dakloos ben, reacties zoals ga langs je huisarts is voor mij geen optie. De huisarts wilt mij alleen nog behandelen wanneer ik in levens nood ben.
3 weken geleden ben ik buiten wakker geworden en zat ik onder de kleine beestjes. 11 van deze beestjes zaten vast in mijn huid en heb ik kunnen verwijderen zonder dat het kopje is los gelaten van de teek. Een aantal dagen later kreeg ik om een aantal bijt plekken rode kringen, de binnenkant van de ring was lichter dan de buitenkant. Na veel telefoon verkeer een recept Doxycycline kunnen ophalen, 2 maal daags 100mg oplossen in water.
Ik heb echter niet het idee dat het aanslaat. Sinds een aantal dagen heb ik zonder enige aanleiding een rare vervelende pijn aan spieren. Het is zeker niet constant op 1 plek, ik ervaar voornamelijk pijn in mijn knie, elleboog, scheenbeen. Ik merk dat mijn gedrag veranderd, ik raak sneller geïrriteerd terwijl ik normaal al het geduld van de wereld heb. Wanneer ik iets probeer te lezen moet ik het een aantal keer overnieuw lezen voordat ik het begrijp. In mijn spraak begin ik woorden binnen een zin om te draaien. Wanneer er een geluid om mij heen is dan reageren mijn oren hierop door middel van suizen. spieren in mijn lichaam voelen verzwakt alsof ik dagen heb gelopen. Zo zijn er nog een aantal typische klachten waar ik sinds de afgelopen dagen last van heb.De kringen zijn inmiddels wel weg, een aantal bijt plekken zijn nog rood/geïrriteerd. Is dit het begin van Lyme welke ik niet kan behandelen ?
Voor de ziekte van Lyme, zouden de klachten we erg snel aanwezig zijn. In de regel duurt het toch iets langer voordat er klachten optreden. Ook de medicatie die je hebt gehad is correct bij een verdenking van Lyme. Het kan zo zijn dat de klachten nog even aanhouden na de behandeling.
Maar of je daadwerkelijk een infectie hebt gehad door de borrelia bacterie zou in principe eerst moeten worden vastgesteld
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!