- Anoniem13 oktober 2014 om 09:34
Hallo allen,
Ik heb hier een aantal onderwerpen gelezen over mensen die last hebben van spiertrillingen voornamelijk in benen en armen en heel lichtjes in gezicht.
Ik vecht hier al sinds begin augustus 2014 ermee. Het is nu 13 oktober 2014.
Laat ik eerst even mijn verhaal vertellen.
Begin augustus begon mijn linker oor enorm te suizen. Het leek alsof er een wasmachine in een kamer naast mij de hele tijd 24 uur aan het draaien was. na paar dagen werd dit al minder. Ik nam ook oordruppels met olie. Het leek alsof dat enorm hielp. Helaas was dat het niet geval. Daarna begon ik spiertrillingen te krijgen vooral in me benen en armen. Je kon mij niet zien trillen maar ik voelde wel alles. Me oor ging toen weer suizen. Ik raakte er door steeds meer in stres. Medio augustus stapte ik voor het eerst naar de dokter, me klachten uitgelegd en hij wist ook niet precies wat er was, maar vroeg wel: “Is er iets veranderd in je leven”? Toen de tijd was er wel veel veranderd zoals vaste baan en vriendin en financiele stabiliteit. Maar ik kon het daar niet aan relateren. een week later begon ik veel pijn te krijgen tussen me borsten. Ik ging toen steeds meer stressen. Eind augustus op werk, tijdens lunch, ging mijn hart te keer. Op eens voelde ik me hart ook niet meer kloppen en werd alles zwart voor me ogen en ik hoorde niks meer. Ik viel even flauw. Ambulance is gekomen voor een hartfilm en alles leek prima in orde. Wederom met spoed naar de dokter die wat tests heeft gedaan zoals bloed onderzoek of mijn ontstekingsniveau nog goed is en voldoende vitaminen heb en dat bleek 100% in orde. Pijn in me borstbeen was er wel nog steeds. Volgens de dokter had ik toen Syndroom van Tietze. Nadat ik dat had geaccepteerd werd de pijn al snel minder. Tijdens pijn in me borstbeen had ik geen trillingen. paar weken verder was de pijn helemaal weg, maar nu al sinds eind september tot aan vandaag zit ik nog steeds met trillingen. Wel worden ze minder en voel ik het overdag amper. Maar als ik me bed in ga, heb ik het nog steeds in me armen en benen. Mijn spierkracht is niet veranderd. Ik kan gewoon sporten en alle daagse dingen doen.
Veel mensen zeggen, het zit tussen je oren. Ik denk dat het nu wel mee eens word daarmee. Ik merk namelijk wanneer ik bezig ben met iets of ik veel afleiding heb, heb ik geen trillingen. Ik krijg steeds meer trillingen als ik er aan denk of als ik er om begin te stressen. Ik ben niet van mening dat ik een ziekte heb of wie dan ook die hetzelfde probleem heeft. Ik lees vaak: “het word al minder” als het een ziekte zou zijn, zou het erger worden. De meer ik niet aan denk, de beter ik me voel. Uiteraard wanneer ik me bed in ga, voel ik het extreem omdat er gewoon geen afleiding meer is. Tip: kijk youtube filmpjes of Vine. Of ga internetten voor het slapen of muziek. maak jezelf extra moe. vooral je ogen. Geen medicatie kan je helpen als je zelfde symptomen als ik heb. Ik heb echt van alles geprobeerd. Er is zelfs nog een keer bloed opgenomen en weer kwam het er kei gezond uit. Mijn advies: praat er over met iemand. Ga naar de Fysio of een psycholoog. Je moet er echt over praten met iemand die ook daadwerkelijk lang kan luisteren. Ja, ik heb het nog steeds, zelfs op het moment van typen. Maar het nu veel minder omdat ik me hiermee bezig hou.
Wel wil ik mensen hier vragen: mochten jullie tips hebben voor mij (ons), graag laat een bericht achter. De meer info er is, des te beter we kunnen genezen.Mvg Coskun
PS:
Wat ik al heb geprobeerd:
Vitaminen (helpt niet)
Pijnstillers (alleen als je pijn krijgt uiteraard, maar voor trillingen niet)
Rusten (helpt ja en nee, hangt beetje vanaf of je strest of niet)
halve dagen werken (perfect)
sporten (goede afleiding)
hardlopen (goede afleiding)
Muziek (fijn)
gamen (perfect)
films (perfect)
buiten zijn (ook goede afleiding)mocht ik iets vergeten zijn, zal ik het er later bij toevoegen.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 oktober 2014 om 11:25Je klachten doen mij denken aan hyperventilatie. Ze passen er in ieder geval heel goed bij. Met name heit feit dat je in rust een toename van de klachten hebt wijst daarop.
In de columns die ik over angst heb geschreven kun je ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen vinden die je echt eens zou moeten uitproberen.
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angstkijk ook eens op:
Reageren
http://www.hyperventilatie.org/site/lijst-van-klachtensymptomen/21Anoniem13 oktober 2014 om 11:52Dank je!
Door alleen deze 2 links te geven aan mij heb je al meer info gegeven dan me dokter!
Bedankt! dit verklaard een hoop!
ik voel me nu al beter dat ik meer weet wat er met mij is.
HELD!
ReagerenJohn (moderator)
13 oktober 2014 om 15:58Graag gedaan.
Ga aan de slag met de oefeningen en laat over enkele dagen even weten hoe het gaat.
Reagerenmarieke19 juni 2018 om 08:27mijn hart klopt uit mijn borst ik wordt wit als een blad papier doet heel zeer duurt 30 minuten is altijd in rust toestand juist uit bed heel de dag rustig geweest krijf dat 3a4 keer per week dat ik en mijn man bang worden kom uit een familie met hart kwaleen bij zus 5 jaar niks aan de hand op 55 jaar hartinfarckt open hart operatie en nadien nog 2 stents broer 3 stents dokter zegt tis niks ik ben er ziek van wat kan het zijn dank u
ReagerenJohn (moderator)
19 juni 2018 om 09:43Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen…
Reageren
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/