Home / Hersenen & zenuwen / Dromerig
Heey allemaal,
Ik ben 16 en heb nu ongeveer een jaar lang een soort van dromerig gevoel. Het is moeilijk te omschrijven, maar ik zal mijn bes doen: ik heb niet echt het gevoel alsof ik écht leef. Het lijkt alsof ik vanaf de 3de persoon op mijzelf neerkijk maar toch alles als de 1ste persoon zie. Ik weet het het klinkt erg vaag.
Ik weet Niet waardoor het komt. Ik heb niet echt traumatische ervaringen meegemaakt.
Alvast bedankt!!
Gebruik je medicijnen of regelmatig alcohol of drugs?
Bedankt voor de snelle reactie.
Soms gebruik ik alcohol tijdens het uitgaan, Wat maximaal eens per week is. Maar ik had deze klachten al voordat ik alcohol ging gebruiken(toen ik nog15 was). Nee ik gebruik geen medicatie of drugs. Dit gevoel is overigens een week over geweest toen ik verlieft was op een meisje.
Ervaar je het gevoel als vervelend of beter gezegd heb je er last van?
Het is vervelend. Ik kan leven met dit gevoel maar liever anders.
Heb je zelf het gevoel dat je goed in je vel zit?
Zijn er spanningen of stress situaties waarin je je bevindt?
Nee. Daarom vind ik het ook zo vreemd. Ik zit nu in havo 5 en het gaat me prima af, heb leuke vrienden en er is niet echt iets veranderd het afgelopen jaar. Ik denk ook niet dat het aan slaapgebrek ligt.
Nogmaals bedankt voo de reacties.
Hebben jullie wel eens aan de schilklier gedacht ik ben vandaag ook wezen prikken op me schildklier morgen hoor ik de uitslag want schilklier zorgt en bij mij is het wel veranderd van griep gevoel zonder koorts en vaan zit ik ook maar op de 36.6 dat is voor mij doen super laag ik hoor normaal rond de 37.4 te zitte dat is mijn normale temperatuur dus 1 en q is 2 weet bijna zeker en daar bij heb ik dan nog wel huis stofmijt allegie en hooikoorts ook nog dus daar word ik vaak ook moe en
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!