- Mina16 oktober 2012 om 13:41
Mijn man heeft in januari een herseninfarct gekregen. Is behoorlijk van opgeknapt. Kan lopen en veel zelf doen en zelf auto rijden. Maar laats hebben wij een feestje. Hij kreeg weer aanvallen. Het lijkt op epilepsie aanvallen maar dat is h4t niet. Dit is onderzocht. Eergisteren kreeg zij een woede aanval, hij komt niet uit zijn woorden. zijn tong voelt dik aan. en kon niet goed op zijn been staan. Hij was twee uren bezig en herinnerde mij helemaal niet. Hij herinnerende alleen zijn kinderen. Ook bij het voelen van handen kon hij precies vertellen wie zijn dochter en zoon was. Bij bij zei hij dat ik niet dila was. Zo noemt hij onze dochter. Verder was iedereen dila. Hij is helemaal niet bij en zegt alleen niet ziekenhuis, thuis. en daarna alleen boven, boven boven. Dit is voor mij helemaal nieuw. Hij vraag dan een pen en zonder te kijken begint hij dingen te schrijven. Net of hij ons hoorde en begreep. Volgende dag wist hij van niets en is weer normaal. Wij hebben het opgenomen en hem laten zien. Hij is zelf van geschrokken. Waar lijkt dit op.
14 reactiesReagerenAnoniem18 oktober 2012 om 10:38Ik ben geen arts, maar ik denk dat je dit het best met een neuroloog kan bespreken. Iemand in mijn omgeving heeft een herseninfarct gehad, en ik herken je verhaal wel, maar hij is enorm geholpen en gesteund en nu is hij weer voor zo’n 95% hersteld vanaf een werkelijk nulpunt vlak na het infarct, toen wist hij he-le-maal niets meer, laat staan dat hij iets kon. Ik denk niet dat je hem moet confronteren met wat hij (soms) niet meer kan, maar juist met wat hij nu allemaal wél weer kan.
Sterkte
ReagerenOlga18 oktober 2012 om 10:39Had hij misschien alcohol gedronken?
ReagerenJust me18 mei 2017 om 18:17Ik heb zelf een tia gehad en heb nu voor mijn gevoel wel eens terugval. Ik slaap hele dagen vergeet dagen.
Is dat een normaal iets of moet ik er mee naar de arts
ReagerenJohn (moderator)
18 mei 2017 om 18:20Ik zou wel met die klachten naar de huisarts gaan
ReagerenCatootje19 mei 2017 om 08:43Het kan handig zijn om ook wat aan de oorzaken te doen. Zo is magnesium erg belangrijk. Bij een tia speelt ook een te hoog homocysteïne een rol. Hiervoor zijn bepaalde B-vitamines belangrijk, zoals B12, B6  en foliumzuur. Beter wel het hele B-complex omdat de B-vitamines samenwerken. Belangrijk is natuurlijk ook om volwaardige voeding te eten.
ReagerenStijn7 maart 2018 om 20:46Mijn Vader heeft een hersenbloeding gekregen deze Zondag. dinsdag was hij zeer helder en sprak ons aan zoals vanouds, maar woensdag was hij zeer verward en kon de realiteit niet verwoorden. Is dit normaal dat er UPS en downs zijn of betekent dit dat zijn toestand blijft achteruit gaan? Ik maak mij grote zorgen.
ReagerenJohn (moderator)
7 maart 2018 om 21:11Daar is de eerste dagen na het CVA nog weinig van te zeggen…..Het zal moeten blijken
ReagerenMartin8 juni 2018 om 10:57Mijn moeder (84 jaar) had last van de maag ( misselijk, vinger in keel en het ging iets beter) de volgende ochtend voelde zich nog niet lekker, maar licht verward en licht geheugenverlies. Later op de dag trok het weer bij. Tia of delier? Tweede keer dit jaar.
ReagerenJohn (moderator)
8 juni 2018 om 11:15Moeilijk om daar zo iets over te zeggen…Ik denk wel dat het goed is om de huisarts in te schakelen…
ReagerenMartin8 juni 2018 om 11:57Bedankt voor de reactie.
Ze heeft waarschijnlijk in februari een tia gehad, na onderzoek ziekenhuis niets gevonden. Ze slikt nu bloedverdunners. Ze heeft prikkelbaar darmsyndroom en het lijkt wel of als ze veel last heeft van buikpijn, boeren en misselijkheid en beetje overgeven dat dat verwardheid uitlokt.( vandaar dat ik aan delier dacht of hypoxie) ze heeft nu geen last meer maar kan zich er niets van herinneren. Ze wil geen dokter in de buurt.
ReagerenJohn (moderator)
8 juni 2018 om 12:12Dat wordt dan wat lastig….. Heeft ze geen blaasontsteking?
Reageren
Een infectie/ontsteking kan bij ouderen een delier veroorzakenMartin8 juni 2018 om 12:30Ze zegt dat ze geen blaasonsteking heeft, alleen een beetje buikpijn. De dokter is voor dezelfde klachten( buikpijn misselijk) vaker langs geweest ( m.u.v. verwardheid) b.v. in combinatie met tintelende benen, maar kon niets vinden. Zal ik toch even de dokter bellen?
Met vriendelijke groet Martin.
ReagerenJohn (moderator)
8 juni 2018 om 12:34Ik zou dat inderdaad toch maar even doen
ReagerenMartin8 juni 2018 om 14:21Naar de dokter geweest. Stress speelt bij haar een belangerijke rol.
Hij houdt het in de gaten
Bedankt.
Reageren