- Anoniem14 november 2013 om 12:24
Hierbij wil ik jullie een vraag stellen. Mijn vriendin is vorige vrijdagnacht serieus thuis ten val gekomen. Ik was niet bij haar en ze weet ook niet wat er gebeurd is. Zaterdagavond naar de dokter van wacht geweest en melde ons dat het een lichte hersenschudding was. De meeste symptomen buiten de hoofdpijn zouden maandag over moeten geweest zijn. Het overgeven is minder en ze kan al wel wat beter tegen licht, maar dinsdag had ze nog altijd geheugenverlies, van de dag ervoor wist ze niets, en ook constant geïrriteerd als je simpele dingen melde of zij. Dinsdag is ze dan terug naar huisarts geweest en melde dat het geheugenverlies zou minderen en dat dit donderdag minder of weg moest zijn.
Nu vandaag lijkt het geheugenverlies nog meer te zijn, nu herinert ze zelfs niet meer dingen van 2 u geleden en zeker niet van gisteren. Ze probeert dit wel te verdoezelen en wil maandag zoiezo opnieuw aan de slag gaan in de houtbewerking. Nochtans had dokter gemeld dat het niet weg of veel beter was dat ze terug op controle moest morgen, wat ze permanent weigert om te doen.
Ze is nu zeer geïrriteerd en reageert suf en verdwaasd soms ook, de hoofdpijn is nog steeds niet weg.
Moet ze wel degelijk nu terug op controle en is het verantwoord om ze maandag terug te laten werken. op mij reageert ze niet dat ik zeg dat dit niet verantwoord is en word boos als ik er iets over durf te zeggen. Hoop dat jullie me wat licht kunnen geven in voor dit, duistere wereld van de hersenen.
1 reactieReagerenTandor114 november 2013 om 20:45Het lijkt me zeer onverstandig dat ze gaat werken.
Reageren
Het is zaak dat door een arts wordt gezien. Gezien de klachten lijkt het meer dan alleen maar een lichte hersenschudding. Neem contact op met de arts van wacht en leg de situatie uit.