Zoeken Vraag het forum

spanning / verkramping aan de rechterzijde van mijn hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • harry75

Beste mensen,

Ik heb een probleem waar ik al 15 jaar mee kamp. Het begon eind negentiger jaren.
    het was of er iets knapte in mijn nek. Een spier of iets anders, ik weet het niet precies.
    Vanaf dat moment voelt het alsof de rechterzijde van mijn hoofd voortdurend onder spanning staat en er aan de linkerzijde van mijn hoofd een functie is uitgevallen. Alles wat vroeger vanzelf ging, zoals bv lopen, een glas oppakken of denken, daar heb ik nu heel veel moeite mee. Het is alsof er signalen zijn afgesloten van mijn hersenen naar de rest van mijn lichaam. Op slechte dagen heb ik geen controle over de linkerkant van mijn lichaam. ( oppakken van een glas drinken, lopen enz. )

Even ontspannen gaat niet meer. Ik leef al 15 jaar met die enorme spanning aan de rechterzijde van mijn hoofd. Ik kan hierdoor niet meer verfijnd nadenken en visualiseren. Mijn hersenen willen wel maar alles blokkeert. Dit kost enorm veel energie. Het is om gek van te worden.

Ik ben al ontelbare keren onderzocht door doktoren maar tot op heden is er nog geen diagnose gesteld. Ik weet nog steeds niet wat het is en kan er dus ook niets tegen doen.

Ik hoop dat er iemand is die deze symptomen herkend van zichzelf of van iemand anders waarbij wel een diagnose is gesteld en ik dan hopelijk een stapje dichter bij de oplossing van mijn probleem ben.

Harry

5 reacties
    Reageren
    brenda A

als er neurologische onderzoeken hebben plaatsgevonden en geen oorzaak is gevonden, dan zou je nog kunnen overwegen om naar een chiropractor te gaan en eens te laten kijken naar de stand van je nekwervels, ook daar vandaan kun je vreemde klachten krijgen.
    groetjes, Brenda

Reageren
    harry75

Dank voor de reactie.
    Ik heb inderdaad al vele onderzoeken gehad,waaronder bezoeken bij de neuroloog.
    Naar de chiropractor ben ik nooit geweest dus dat zou ik nog eens kunnen proberen.

Reageren
    brenda A

succes. ik ben benieuwd, laat je het weten?
    kijk bij je verzekering welke je vergoed krijgt.
    groetjes, Brenda

Reageren
    harry75

Met die steeds veranderende ziekenfondsverzekeringen zal ik dat eerst even moeten uitzoeken inderdaad.
    Als ik uitbehandeld ben zal ik de de resultaten doorgeven.
    Dank voor de moeite.

Reageren
    Mickz

En hoe zijn de resultaten tot nu toe? Mogelijk is dit interessant voor anderen met soortgelijke problemen.

Zelf heb ik een soort kramp/druk op mijn hoofd (rechts voor) waarmee ik ook diverse cognitieve functies ben kwijtgeraakt. Visualiseren, inlevingsvermogen, plannen & vooruitdenken, beslissingen maken, etc. MRI & artsen hebben niets kunnen vinden. Wel is er gegokt op ADHD (terwijl ik zelf eerder aan PTSD overgegaan in OCD/depressie dacht). De medicijnen welke ik voor ADHD kreeg hebben er alleen maar een geheugenprobleem bij gecreëerd en de bestaande problemen groter gemaakt. De laatste paar jaar gaat alles heel moeizaam en helaas weinig vooruit gekomen. Ben er inmiddels aan gewend dat bijna alles wat ik doe fout gaat.

Reageren
Reageer op: spanning / verkramping aan de rechterzijde van mijn hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.