Zoeken Vraag het forum

Druk aan de bult aan de rechterkant van mijn hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo lezer. Ik kamp al jaren met een druk aan de rechterkant van mijn hoofd. Ongeveer een hand boven mijn rechter oor. Als de druk aanwezig is voelt het alsof een tegendruk van binnen komt.

Ook voel ik al langere tijd een druk in mijn kaak en tanden, ik dacht altijd dat het mijn verstandkiezen waren die andere tanden naar voren drukten. Dus een voor een heb ik alle verstandkiezen over de jaren heen uit laten halen.Het heeft echter niks geholpen.

Sinds een jaar of twee is er ook een zwelling aan de rechter kant van mijn hoofd waar ik de druk voel. Het is in de vorm van een halve boog. Als ik de druk aan mijn hoofd krijg, krijg ik ook soms druk in mijn kaak en aan mijn gehemelte. Ook druk achter mijn rechter oog. Ik heb geen oorpijn. Maar voel wel een druk.

Ik heb vaak het gevoel als ik wakker word dat ik een kater heb, een beetje misselijk maar niet erg genoeg om over te geven.

Maandag ben ik eindelijk naar de dokter gegaan, en die heeft gezegd dat er wellicht een zenuw los zit, en hij heeft me diclofenac 75mg, bromazepam 6 mg en paracetamol 500mg voorgeschreven.

Is dit genoeg? Of moet ik een second opinion zoeken? Moet ik niet voor de zekerheid een scan vragen van mijn hoofd?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Diclofenac en paracetamol zijn pijnstillers en de bromazepam is een benzodiazepine. Je zenuw gaat daar niet van herstellen. Een loszittende zenuw lijkt me ook een beetje vreemd. Je zou een trigeminus neuralgie kunnen hebben. Ik zou een verwijzing vragen voor de neuroloog.

Reageren
Reageer op: Druk aan de bult aan de rechterkant van mijn hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.