Hoi.
Ik ben 27 en ik loop al minstens een halfjaar met spanningshoofdpijn vanuit mijn nek. Meestal is er goed mee te leven als ik goed ontspan, even sport of mezelf masseer.
Ik zit veel voor mijn studie, echt bijna de hele dag. Ik merk dit nogal, omdat, als ik te weinig sport, mijn lichaam in slowmotion lijkt te functioneren. Ik ben dus nogal gevoelig voor inactiviteit etc. Allemaal wel goed te verhelpen.
Sinds een kleine week heb ik last van vage hoofdpijn aan de rechterkant, niet bij mijn slaap, maar boven en net achter mijn oor. Niet super pijnlijk of acuut, maar vaag, beetje drukkend, zoals bij spanningshoofdpijn. Ik heb tevens in het verleden een paar keer per jaar zeer heftige migraine aanvallen gehad, maar daar heb ik nu al dik 2 jaar geen last meer van gehad.
Dit is heel vreemd voor mij, want tot daar reiken de spieren volgens mij niet en ook geen aderen. Ook de oorholte loopt eerder naar beneden dan naar boven. Wel lopen daar volgens mij zenuwbanen.
Ik probeer mezelf niet bang te maken met hersentumor gedachten, maar een ontsteking zou me ook al veel zorgen baren.
Vandaag maak ik een afspraak met de huisarts, want ik slaap al twee dagen nogal slecht door die pijn. Vandaag is ook de eerste dag dat ik er overdag meer last van heb dan normaal, misschien omdat ik het nu meer aandacht geef.
Ik kon op internet niets vinden over mijn klachten, ik hoop dat iemand me meer kan vertellen.
Twintig procent van de Nederlanders, dat is 1 op de 5, heeft minimaal één dag in de week hoofdpijn. Eén van de meest bekende vormen van hoofdpijn is migraine. Migraine is door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geclassificeerd als 1 van de 12 meest invaliderende aandoeningen. Helaas wordt in 33% van de gevallen migraine nog niet herkend, wat leidt tot veel ziekteverzuim. Migraine is echter goed te behandelen!
Deze site gaat over hoofdpijn, de verschillende vormen zoals migraine, oorzaken en de behandeling. Wilt u weten welk type hoofdpijn u heeft? Doe de Zelftest! http://www.hoofdpijn.nl/
Oke, de dokter zei dat het met mijn migraineverleden te maken heeft of toch een overblijfsel van spanningshoofdpijn. Mijn nek was echter ontspannen.
Ik heb nog een fijn actieve avond gehad (muziek gemaakt) en daar nergens last van gehad. Daarna, naar mate ik langer in mijn bureaustoel zat, leek het weer een beetje op te zetten. Toen ik in bed lag leek de pijn verplaatst te zijn naar mijn voorhoofd, iets links van het midden. Het lijkt een beetje op migraine hoofdpijn, maar dan zonder de aanvalsverschijnselen, die er vroeger wel waren. Het is een beetje misselijkmakend, op de manier waarop migraine dat ook is.
Verder geen enge verschijnselen w.b. motoriek, zicht, smaak of spraak. Tot dik twee jaar geleden heb ik vaker in het jaar heftige migraine aanvallen gehad, maar zo langzaam als dit is komen opzetten vind ik wel vervelend, misschien een beetje zorgwekkend.
Iemand iets herkenbaars gelezen?
ik heb echt precies hetzelfde, alleen na het blowen. k loop er nu (nog maar) 3d mee rond maar k kan me zo'n lange periode voorstellen. naar wie kan ik gaan?
Je zou naar je huisarts kunnen gaan. Misschien een goed idee om te stoppen met blowen?