Zoeken Vraag het forum

Zenuw en pijn klachten linkerkant romp en linkerarm

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Merl

Sinds mei 2020 heb ik last van stijve spieren in de nek en borstregio. Dit begon met heve pijnscheuten in de borst, waardoor ik aan hartproblemen ging denken. Met deze klachten naar de dokter geweest en hebben mij doorverwezen naar het ziekenhuis. Hartfilmpje, foto borst en bloedprikken. Geen gekke of afwijkende dingen te zien. Arts dacht zelf aan stress of verkeerde houding door thuiswerken Corona. Zelf vond ik dit een beetje onzin, aangezien ik prima in mijn vel zat en veel wandelde tijden de corona tijd. Lang met deze klachten gezeten totdat ik opnieuw naar de dokter ging. De dokter gaf als tip eens naar de fysiotherapeut te gaan. Ook hier geen gekke dingen. Wervels waren goed, alleen verhoogde spanning in nek en bovenrug. Hierna veel aan houding proberen te doen en rust nemen na inspanning. Dit bleek niet te helpen. Zomer 2022 kwam hier tinteling pink en ringvinger bij. Hiermee naar de dokter gegaan, maar gaf aan dat dit waarschijnlijk door spanning komt of elleboog te veel leunen op bureau. Rond 2024 namen de tintelingen af en namen de pijnscheuten en stijfheid nek af. Nu anno zomer 2025 nemen de klachten weer toe en zijn de tintelingen weer terug. Zelf ben ik er naar 5 jaar meer dan klaar mee. Kwaliteit van leven neemt af en na veel geprobeerd te hebben, wordt het niet beter. Herkent iemand dit beeld? Heeft iemand tips? Wil graag naar een oplossing of iedergeval weten waar ik last van heb. Alvast bedankt.

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Het lichaam is geen vastzittende, ijzer-geklonken machine…
    De wervels, waar de zenuwen naar nek/ arm/hand doorlopen, kunnen af en toe in de knel komen te zitten. verhoogde spierspanning, stress, een ongeval, etc. kunnen dat veroorzaken. Fysio- en andere therapeuten kunnen je begeleiden bij het soepel houden van je spieren en wervels en de stand wat bijstellen (bv manuele therapie, osteopathie, chiropraxie). Maar de spierspanning die druk geeft op de wervels en zenuwen, is niet altijd makkelijk te beinvloeden (gaat vaak onbewust).
    Dus leer te voelen hoe je dat kunt beinvloeden.
    Puur lichamelijk (ik weet je leeftijd niet) kan arthrose meespelen in het krapper worden van je gaatjes waar de zenuwen door lopen (in de nek/ wervelkolom). Overleg dat met je huisarts.

Reageren
Reageer op: Zenuw en pijn klachten linkerkant romp en linkerarm
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.