Nou het is als volgt. Ik merk aan mijzelf dat ik cognitief toch iets anders lijk te functioneren nu dan ik van mijzelf gewend ben. Ik moet dingen opschrijven om te onthouden, namen blijven niet hangen, telefoongesprekken bereid ik voor op papier en zinnen komen minder vloeiend uit mijn mond. Daarnaast kan ik drukte heel slecht hebben op het moment. Ook kan het zo zijn de tik een stuk tekst drie keer lees en ik nog steeds denk ‘wat staat er eigenlijk?’
Het is ook wat vaag, want ik merk het zelf, maar het zijn geen bizar grote veranderingen. Is er iets gaande in mijn hersenen, heb ik teveel hooi op de vork genomen? Ik weet het niet, genoeg mogelijkheden. Wat ik wel weet is dat mijn huisarts iets minder behulpzaam was, weinig dingen om het aan te linken. Ook de vraag ‘wat denk je zelf’ werd gesteld. Enige medicatie die ik slik is de anticonceptiepil dus het advies om daarmee te stoppen en kijken of dat werkt. Een wat vage link, ik kan nergens fatsoenlijk terug lezen wat de pil met je cognitieve vaardigheden zou doen.
Nu dacht ik laat ik het hier eens vragen. Misschien dat er mensen met mij mee willen denken. En dan vooral wat zijn directe dingen waar ik om kan vragen bij de huisarts die mij verder kunnen helpen? Denk aan onderzoeken, ondersteuning etc. Ik ben bang dat ik het namelijk toch echt zelf moet bedenken.
Ik ben trouwens een vrouw, midden twintig. Leuk leventje met een geweldige partner en een baan in de zorg. Eerder een depressie gehad, voor behandeld en van hersteld. Mentaal gaat het, buiten de gewone stress die iedereen wel eens ervaart, goed met mij.
Ik denk dat je hier dezelfde vraag krijgt als van je huisarts: is er iets waardoor je zelf zou kunnen verklaren wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Stress, werkdruk, slaap je slecht of te weinig?Drink je genoeg water, gebruik je alcohol of drugs?
Je zou een bloedonderzoek kunnen vragen, maar dat zal waarschijnlijk geen verklaring geven voor de klachten die je beschrijft, tenzij je enorme tekorten zou hebben.
En daar zou je toch ook fysieke klachten van hebben.
Als je nog een ingang hebt bij degene waar je voor je depressie behandeld bent, zou je die eens kunnen contacten, vragen of die er mentaal gezien een alarm signaal in ziet.
Nog een vraag zou kunnen zijn of je een blaas of urineweg infectie hebt of recent hebt gehad
Die vragen liep de huisarts ook tegenaan. Slapen gaat beter dan ooit, stress is momenteel ook laag. Alcohol bijna niet (1 keer per paar maand?) en drugs al helemaal niet. Voelde ook alsof de huisarts bijna teleurgesteld was dat hij het daar niet aan kon linken.
Bloedonderzoek heb ik gehad een tijd geleden. Sindsien slik ik vitamine D en vitamine B12 trouw bij. Waren beide wat verlaagd. Was ik verbaasd over dat mijn vitamine B12 laag was gezien ik nu veel meer dierlijke producten eet dan voor bv 2 jaar terug en toen was het prima haha.
Fysieke klachten heb ik niet echt. Alleen dat ik wisselend erg moe kan zijn. Tintelende handen (wat je kan krijgen van vit b12) heb ik al jaren en is ook bekend bij de huisarts.
Ik heb wel wat buikklachten (buikpijnen,obstipatie), huisarts gooit het onder PDS? Ben daar nog niet helemaal over uit. Ook die term werd er zo ingegooid zonder het voorstel van verder onderzoek. Wat een begrijpelijke conclusie kan zijn alleen wat vlot. Lijkt helaas het thema van mijn huisarts.
Helaas geen ingang meer bij die persoon, maar misschien dat een afspraak bij de POH een optie is voor mij. Dat kan ik inderdaad proberen, misschien kan diegene met mij meekijken. Toch teveel hooi op mijn vork genomen misschien? Voel mij niet gestresst, maar ik ben wel druk/veel nieuwe dingen.