Goedenavond,
Sinds kort loop ik bij een Neuroloog in een niet nader te noemen zkh. Ik ben een man van 30 jr, jarenlang goed gefunctioneerd met een prima baan en meedraaiend in de maatschappij. Sinds 3 jaar vage klachten gekregen, tintelingen ledenmaten en krachtverlies.. Afgelopen zomer kwamen mijn klachten tot een hoogtepunt met duizeligheden en 39+ koorts en sindsdien ervaar ik ernstige cognitieve klachten (dementerend beeld) en executieve klachten. In eerste aanleg werden mijn klachten onder burn-out geschaard, na de MRI bleken er wittestofafwijkingen en frontale letsels aanwezig te zijn, aldus radioloog . Neuroloog geeft aan dat het beeld lijkt op MS, maar dat je met MS geen cognitieve klachten hebt en dat de letsels frontaal dusdanig minimaal zijn dat ik hier niet de klachten van zou kunnen hebben.
Forums staan vol met MS patienten met cognitieve klachten. Iemand enig idee welk pad ik nu moet bewandelen?
Ik ervaar dusdanige extreme klachten dat zelfzorg niet meer gaat..
Zelf heb ik het gevoel dat er nog veel meer aan de hand is dan MS, zeker aangezien ik de afgelopen 5 jaar een karakterverandering merk en echt dementerende klachten heb.
Neuroloog heeft gevraagd naar de naam van mijn meest recente ex-vriendin en wie momenteel de grootste partij is van NL, daarbij hield de ‘geheugentest’ op.. kortom ik voel mij totaal niet serieus genomen.
Vraag dan aan de huisarts een verwijzing voor een second opinion en ga naar een neuroloog in een ander (academisch) zkh.
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)