- Anoniem18 mei 2016 om 19:28
Hallo,
Ik ben een vrouw van 28.
Hoewel ik al bij de huisarts ben geweest maak ik me toch nog wat zorgen over mijzelf.Ik zit in een niet zo leuke periode, een halfjaar geleden is mijn vader na een kort maar heftig ziekbed overleden op vrij jonge leeftijd. Daarnaast heb ik met mijn vriend een melkveebedrijf wat allemaal wat onzeker is op het moment. Veel kopzorgen en veel verdriet.
Ik merk sinds een aantal weken dat ik last heb van de volgende dingen:
– Ik kan soms niet goed uit mijn woorden komen.
Dit is niet constant, kan ook dagen nergens last van hebben. Ik denk een aantal keer per week dat het voorkomt. Ik kan mezelf snel herstellen en soms duurt het wel lang voordat ik op een naam, woord of telefoonnummer kom.– Algemeen gevoel van onrust in mijn hoofd, gevoel van er niet 100% bij zijn. Alsof mijn concentratie minder is. Waar uiteindelijk in werk en schoolresultaten niets van te merken is. dat gaat goed. Ook het gevoel dat ik veel vergeet, wat best meevalt maar wel dat gevoel dat ik waarschijnlijk iets ben vergeten bijvoorbeeld.
– Snel en veel moe.
Op zich heb ik veel zin in dingen doen, maak ik allerlei plannen. Ik ben niet depressief oid. Maar ik wordt toch wel sneller moe dan voorheen merk ik.– Snel angst/bang.
Ja ik ben bekend met hyperventilatie en angstaanvallen maar dat is echt al zo lang geleden. Toch merk ik dat ik weer veel te veel gefocust ben op mijzelf, mijn lichaam. Ik bemerk alle pijntjes, gevoeletjes enz. En kan daar behoorlijk even van in paniek raken. Ik kan wel realistisch zijn en zeggen dat ik niets ergs heb, dat weet ik wel. Ik heb er niet lang last van. Toch is het niet fijn.Alle bovenstaande kan ik soms dagen geen last van hebben, dan voel ik met top en gaat het lekker. En dan opeens kan ik er zo weer 2 dagen last van hebben
Ik ben dus bij de huisarts geweest die alles toewees aan het rouwproces en het overvol zitten van mijn hoofd. Ik geloof haar wel hoor. Maar ik zou het toch fijn vinden om van anderen ook eens te horen of zij zichzelf hierin herkennen.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
18 mei 2016 om 19:34Ik denk dat je toch vooral weer last hebt van hyperventilatie en stress/spanningen. En dat is gezien de omstandigheden natuurlijk ziet zo raar.
Reageren