John (moderator)
14 februari 2022 om 16:07Als je daar heel erg bang voor bent moet je naar de huisarts gaan.
BlueSky14 februari 2022 om 16:20Ja ben ik ook van plan om deze week eens te gaan… Maar wat denk jij heb ik een grote kans dat ik MS heb?
ReagerenJohn (moderator)
14 februari 2022 om 16:42Nee dat denk ik niet. Volgens mij zijn het eerder stress gerelateerde klachten
Reageren
Heb je veel stress/spanningen of angsten?BlueSky15 februari 2022 om 00:45Ja ik heb vaak last van angst en stress zeker de laatste tijd. Maar ik vind het vreemd dat de klachten blijven ook al ervaar ik dagen geen stress of angst
ReagerenAlias15 februari 2022 om 07:43Ik heb vorig jaar ook erge hoofdpijn gehad en later tijdelijk spraak/leesproblemen.
Uit de CT met contrast kwam niets.
Daarom dacht men een TIA. Ik kreeg medicatie die ik wilde stoppen.
Voor de zekerheid is een MRI gemaakt voordat ik mocht stoppen.Op de MRI bleek dat ik wél een trombose had maar geen TIA. Toen ze daarna terugkeken naar de CT zagen ze het wel.
Een CT is dus niet altijd genoeg: hij kan goed zijn terwijl dat niet zo is. Als je daadwerkelijk klachten houdt, vraag een MRI.
ReagerenJohn (moderator)
15 februari 2022 om 17:21Je moet niet verwachten dat klachten die je over langere tijd hebt opgebouwd meteen weg zijn als je een dag geen stress ervaart
Reageren