Zoeken Vraag het forum

Advies bij onduidelijke periodieke problemen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Niempje

Ik voel me al een tijdje niet optimaal maar omdat ik het niet rechtstreeks kan pinnen op een bepaald lichaamsdeel of lokatie en niet goed wist waar ik men post moest plaatsen zet ik em even hier.

Mijn verhaal begint eigenlijk al een paar jaar terug… Toen had ik een periode dat ik me minder voelde met vanalle symptomen en dat ging zowat op en neer voor een jaar of iets meer.
    Mijn huisdokter toen heeft uiteindelijk een afspraak voor me gemaakt bij een neuroloog en die heeft een test uitgevoerd met kleine schokjes om de reactie te zien (als ik me het nog goed herinner)
    Uiteindelijk voelde ik me op toen de afspraak daar was een aantal weken verder al beter (en ik heb dat ook meegegeven aan de neuroloog)
    Er is niets uit die test gekomen en ben ik naar huis gegaan met de suggestie dat ik misch onbewust hyperventileerde en wat afspraken bij de kine voor adem oefeningen
    Daarna is het eigenlijk een tijdje ok gebleven

Daarna is het voor een periode wel goed gebleven en heb ik er ook niet echt aandacht meer aan besteed ondertussen was ik verhuist en had ik een andere huisarts
    Nu ongeveer twee jaar geleden begon ik terug dezelfde problemen te hebben. Ik ben dan op die periode misch een keer of 5 naar de dokter geweest voor dat probleem met soms maanden tussen.
    De dokter heeft in deze tijd al vitaminen voorgeschreven, mijn bloed twee keer nagekeken en telkens met het resultaat dat alles pico bello was.
    Omdat ik zoveel last had nu ben ik deze week dus terug naar de dokter geweest en nu heeft hij me terug vitaminen voorgeschreven (die de vorige keer ook niet hielpen wat ik hem ook gezegt heb).
    Nu een paar dagen na het bezoek is er ook geen beterschap… Ik voel me echt rot en ga maar werken omdat ik niet echt ‘ziek’ ben maar soms voel ik me helemaal niet in staat om te werken.

Waar ik zo al last van heb als het weer slechter (maar niet noodzakelijk telkens alles dat hier staat) gaat is het volgende:
    – Vermoeidheid. Soms plots voor een korte periode enorm moe andere keren fysiek niet veel kunnen doen maar over het algemeen een moe gevoel
    – Ooglid trekkingen. Zo mijn ooglid dat gaat trillen.. Enorm irritant omdat ik het voel en zelfs zie
    – Stekende pijn vaak in mijn benen maar soms ook in men armen
    – regelmatig het gevoel dat ik ‘zware’ benen heb alsof ik ze moet meeslepen
    – Vingers die soms trillen zonder dat ik er iets kan aan doen
    – Soms als ik rechtsta zak ik er effe door men been maar ik ben er nog nooit echt volledig doorgezakt meestal “mank” ik zo even en sta ik wel gewoon recht uiteindelijk
    – Last van men buik en maagzuur af en toe
    – Ik voel me enorm snel oververhit en begin me dan ook slecht te voelen tot ik bv afkoeling zoek of iets uit doe
    – Duizeligheid soms
    – een wazig gevoel in men hoofd en moeite om me te concentreren

De reden dat ik het hier even zet is omdat ik het even kwijt moest. Ik heb de indruk dat de dokter door de periode die soms tussen de bezoeken zit het telkens als een nieuw probleem behandeld.
    Nu heb ik dus vitaminen gekregen (termwijl dit telkens ok was in mijn bloedcontrole) maar momenteel heb ik gewoon nog steeds last. ik moet die wel nog 20 dagen nemen dus ik vrees dat tegen ik er klaar mee ben het weer vanzelf over is.
    De periodes dat ik het heb lopen ook niet samen met stress ofzo dus volgens mij is het daar niet aan te wijden.
    Het is gewoon enorm frustrerend dat ik me soms zo rot voel maar niet weet waarom.

1 reactie
    Reageren
    Catootje

Ik zou eens advies vragen op natuurgeneeskundig gebied. Gewoon bloedonderzoek zegt niet zo heel veel en bovendien wordt maar op een paar stofjes getest. Op alternatief gebied zijn andere testmethoden voorhanden. Een magnesiumtekort is sowieso al niet aan te tonen op bloedniveau en je hebt niet alleen vitaminen en mineralen nodig maar ook vetzuren en aminozuren.

Belangrijk is ook je voedingspatroon. Zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel  stabiel blijft. De trend om weinig of geen vlees te eten kan zorgen voor tekorten aan stoffen als lysine, carnitine, taurine, carnosine, creatine, chroom, zink, ijzer en vitamine B12.

Maagzuurproblemen zijn vaak het gevolg van te weinig maagzuur, door voedingspatroon, tekorten aan voedingsstoffen en door stress.

Een alternatief therapeut kan ook kijken naar zaken als darmflora, candida, hormoonhuishouding enz.

Reageren
Reageer op: Advies bij onduidelijke periodieke problemen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.