Zoeken Vraag het forum

Verscheidene onduidelijke klachten… Help?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vraagsteller

Hoi

Ik heb meerdere klachten en hoop dat er hier misschien iemand is die mij verder kan helpen. Ik ben al bij verschillende huisartsen geweest, maar niemand wil mij serieus nemen en ik word er echt moedeloos van op het moment. Ter informatie: ik ben een transman (vrouw naar man) van 25. Qua medicijnen gebruik ik alleen tostran (testosteron hormonen op gelbasis).

De grootste klacht is de hoofdpijn. Ik heb normaal nooit last van hoofdpijn, behalve als ik een keer verkouden ben ofzo, maar nooit zo erg. Nu sinds een week of 3 heb ik non-stop een drukkend zeurend gevoel, vooral links bovenop mijn hoofd. Daarnaast heb ik steeds vaker steken/pijnscheuten aan de linkerkant van mijn hoofd, zo’n 3 a 4cm boven mijn oor en verder naar de achterkant. De steken/pijnscheuten begonnen vrij plotseling, maar zijn nu meerdere malen per dag.

Daarnaast ben ik erg snel moe en heb ik sowieso erg weinig energie. Een trap oplopen is al een flinke opgave, terwijl ik normaal makkelijk de trap op en af ren. Ik dacht eerst dat dit nog kwam door een longontsteking. Ik heb eind november namelijk een longontsteking gehad. Daarvoor heb ik 4 weken antibiotica moeten slikken omdat het maar niet over wou gaan. Inmiddels ben ik niet meer benauwd en het hoesten is ook grotendeels over. Maar qua energie is het nog totaal niet verbeterd.

Waar ik mij vooral zorgen om maak is dat de laatste 3 weken mijn fijne motoriek enorm achteruit is gegaan. Het is niet dat ik altijd een slechte fijne motoriek heb, maar het gaat echt in periodes. Laatst moest ik bijvoorbeeld een stellingkast in elkaar zetten, maar het lukte me maar niet om met de ene hand een stroef en met de andere hand een boutje vast te houden. Verder laat ik steeds vaker dingen vallen. En ook met 10 vingers typen lukt niet meer.

Ik heb in het verleden een schouderblessure gehad, waardoor mijn fijne motoriek van mijn rechter schouder/arm/hand minder goed is. Maar sinds de steken/pijnscheuten in mijn hoofd, heb ik ook problemen met de fijne motoriek van mijn linker hand.

Verder ben ik ook steeds vergeetachtiger. Vooral echt het korte termijn geheugen. Dan zit ik bijvoorbeeld in de bus maar weet ik niet meer waar ik nou ben of in welke bus ik zit. Of op mijn werk, dan weet ik niet of ik nou wel of niet op pauze ben geweest. Of thuis, dan weet ik niet of ik nou wel of niet de post uit de brievenbus heb gehaald. En nog meer van dat soort dingen. Vorige week had ik een soort van blackout ofzo denk ik, toen zat ik in de bus naar huis, maar kwam ik er pas een minuut of 10 nadat ik had moeten uitstappen er achter dat ik niet op de juiste halte was uitgestapt.

Inmiddels ben ik bij meerdere huisartsen geweest. De ene wou me nog weer een antibioticakuur geven omdat hij dacht dat mijn lymfeklieren ontstoken waren en ik daardoor hoofdpijn kreeg (?). Een andere arts dacht dat ik een hoge bloeddruk of suiker had, maar dat is beide getest en dat was beide goed. Weer een andere arts denkt dat ik last heb van spanningshoofdpijn en vermoeidheid. Maar voor mijn gevoel heb ik geen last van stress of spanning, ik vind mijn werk erg leuk en ook privé heb ik niets om gespannen over te zijn. Nog een andere arts zei dat het misschien aan mijn bed/kussen ligt. Maar dit bed en deze kussen heb ik al maanden en het ligt prima.

Nu heb ik van de laatste huisarts een ibuprofenkuur meegekregen. En moet ik mijn ogen laten testen. Tot nu toe merk ik nog niks van de ibuprofen. En volgens mij is er ook niks mis met mijn ogen. Die ga ik deze week nog laten testen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het is.

Weet iemand misschien wat het kan zijn of in welke richting ik moet denken? Tot nu toe hebben ze alleen maar mijn suiker en bloeddruk gecontroleerd en naar mijn longen geluisterd en daar kwam niets uit. Of weet iemand misschien een huisarts die mij wel serieus zou nemen? Of iets anders wat ik zou kunnen doen?

1 reactie
    Reageren
    N

Heb je in het verleden misschien een tekenbeet gehad? Je zou je op de ziekte van Lyme kunnen laten testen.

Reageren
Reageer op: Verscheidene onduidelijke klachten… Help?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.