Zoeken Vraag het forum

Verscheidene onduidelijke klachten… Help?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vraagsteller

Hoi

Ik heb meerdere klachten en hoop dat er hier misschien iemand is die mij verder kan helpen. Ik ben al bij verschillende huisartsen geweest, maar niemand wil mij serieus nemen en ik word er echt moedeloos van op het moment. Ter informatie: ik ben een transman (vrouw naar man) van 25. Qua medicijnen gebruik ik alleen tostran (testosteron hormonen op gelbasis).

De grootste klacht is de hoofdpijn. Ik heb normaal nooit last van hoofdpijn, behalve als ik een keer verkouden ben ofzo, maar nooit zo erg. Nu sinds een week of 3 heb ik non-stop een drukkend zeurend gevoel, vooral links bovenop mijn hoofd. Daarnaast heb ik steeds vaker steken/pijnscheuten aan de linkerkant van mijn hoofd, zo’n 3 a 4cm boven mijn oor en verder naar de achterkant. De steken/pijnscheuten begonnen vrij plotseling, maar zijn nu meerdere malen per dag.

Daarnaast ben ik erg snel moe en heb ik sowieso erg weinig energie. Een trap oplopen is al een flinke opgave, terwijl ik normaal makkelijk de trap op en af ren. Ik dacht eerst dat dit nog kwam door een longontsteking. Ik heb eind november namelijk een longontsteking gehad. Daarvoor heb ik 4 weken antibiotica moeten slikken omdat het maar niet over wou gaan. Inmiddels ben ik niet meer benauwd en het hoesten is ook grotendeels over. Maar qua energie is het nog totaal niet verbeterd.

Waar ik mij vooral zorgen om maak is dat de laatste 3 weken mijn fijne motoriek enorm achteruit is gegaan. Het is niet dat ik altijd een slechte fijne motoriek heb, maar het gaat echt in periodes. Laatst moest ik bijvoorbeeld een stellingkast in elkaar zetten, maar het lukte me maar niet om met de ene hand een stroef en met de andere hand een boutje vast te houden. Verder laat ik steeds vaker dingen vallen. En ook met 10 vingers typen lukt niet meer.