Zoeken Vraag het forum

Lusteloosheid, Vergeetachtig, Leeg hoofd, niet na kunnen denken !

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • JP

Ik kamp nu al een aantal maanden ( sinds augustus ongvr.) met problemen die eigenlijk alleen maar erger worden. Mijn hoop was dat het vanzelf wel over zou gaan maar helaas is dat niet het geval.

Ik ben heel de dag moe hoe lang of kort ik ook heb geslapen en dit al maanden lang. Ik voel me lusteloos en doe alleen maar de dingen die mij op worden gedragen omdat ik nergens meer zin in heb. Ik kan me niet concentreren en vaak is simpel nadenken zelfs teveel gevraagd. Het lijkt alsof er een soort wolk in me hoofd zit die me weerhoud om normaal te kunnen functioneren. De problemen zijn zo erg geworden dat mijn school en me dagelijks leven er onder lijdt.

Deze klachten heb ik nu al een aantal maanden en daar is bij gekomen dat ik heel de dag onrustig en gespannen ben. Onnodig zenuwachtig zijn en hartkloppingen.

Klachten / problemen :
    Niet meer geniet van de dingen waar ik voorheen wel van genoot
    Moe en weinig energie
    Geen trek om te eten
    Angstig of gespannen zonder duidelijke reden (Hartkloppingen, trillen )
    Slecht geheugen / vergeetachtig
    Leeg hoofd niet na kunnen denken, op woorden kunnen komen.
    Lusteloosheid

Ik heb het gevoel dat er iets mis is met mijn hoofd en hoop dat dit verholpen kan worden.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ga om te beginnen eens met de klachten naar de huisarts. Laat een bloedonderzoek doen om te kijken of je misschien de ziekte van pfeiffer hebt.
    Daarnaast denk ik dat je door stress/spanningen gaat hyperventileren.
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Catootje

Je voeding kan een grote rol spelen, met name een teveel aan snelle suikers en een tekort aan – oplosbare – vezels. In Nederland is het gebruikelijk om stapels brood te eten, terwijl een andere verhouding, bijv een omeletje of maaltijdsalade met een kleinere hoeveelheid brood beter zou zijn. Daarnaast kan je tekorten hebben aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Bloedonderzoek zegt wat dat betreft niet zo heel veel. Wat misschien ook nog kan spelen is candida. Een arts kan vaak niet zo heel veel bij vage klachten maar misschien een natuurgenezer of advies vragen bij de betere vitaminewinkel.

Reageren
    Anoniem

Ik heb de zelfde klachten en heb ook van august maar. Hebt u er iets opgevonden wat het probleem is ?

Reageren
Reageer op: Lusteloosheid, Vergeetachtig, Leeg hoofd, niet na kunnen denken !
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.