Zoeken Vraag het forum

Regelmatig klappen hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mike

Mijn zoontje valt bijna wekelijks wel eens op zijn hoofd! We hebben een harde betonnen gietvloer. Soms zo hard dat je de klap in andere kamers kan horen. Ik weet waarbij je moet opletten op een hersenschudding maar na elke klap is hij direct weer hetzelfde als voorheen. Geen tekenen dus van hersenschudding maar mijn vraag is dan ook of dergelijke klappen die hij heeft gehad schadelijk kan zijn? Kunnen hersenen schade oplopen hierdoor of al dan niet op latere leeftijd dergelijke bloedingen voorkomen? Ik maak mij zorgen hierover ondanks het geen hersenschudding betreft. Maar de klappen zijn echt hard mijn inziens. Meestal valt hij uit bed, hoogte zo’n halve meter of uit zijn eigen bed zo’n 1 meter hoog.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als het regelmatig gebeurt, kan dat wel een keer schadelijke gevolgen hebben. Misschien toch goed om maatregelen te nemen, zodat hij niet uit bed valt

Reageren
    Mike

Wat voor schadelijke gevolgen precies?

Reageren
    John (moderator)

Er zou eventueel een hersenkneuzing kunnen ontstaan

Reageren
    Catootje

Als hij vaak valt kan je proberen daar ook wat aan te doen. Is hij bijvoorbeeld druk of is z’n motoriek niet goed. En overweeg ook een andere vloer of vloerkleden die niet kunnen verschuiven. Ook bij zijn bed.

Reageren
Reageer op: Regelmatig klappen hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.