- Mike20 mei 2017 om 00:37
Mijn zoontje valt bijna wekelijks wel eens op zijn hoofd! We hebben een harde betonnen gietvloer. Soms zo hard dat je de klap in andere kamers kan horen. Ik weet waarbij je moet opletten op een hersenschudding maar na elke klap is hij direct weer hetzelfde als voorheen. Geen tekenen dus van hersenschudding maar mijn vraag is dan ook of dergelijke klappen die hij heeft gehad schadelijk kan zijn? Kunnen hersenen schade oplopen hierdoor of al dan niet op latere leeftijd dergelijke bloedingen voorkomen? Ik maak mij zorgen hierover ondanks het geen hersenschudding betreft. Maar de klappen zijn echt hard mijn inziens. Meestal valt hij uit bed, hoogte zo’n halve meter of uit zijn eigen bed zo’n 1 meter hoog.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 mei 2017 om 01:24Als het regelmatig gebeurt, kan dat wel een keer schadelijke gevolgen hebben. Misschien toch goed om maatregelen te nemen, zodat hij niet uit bed valt
ReagerenMike20 mei 2017 om 09:34Wat voor schadelijke gevolgen precies?
ReagerenJohn (moderator)
20 mei 2017 om 10:49Er zou eventueel een hersenkneuzing kunnen ontstaan
ReagerenCatootje20 mei 2017 om 18:28Als hij vaak valt kan je proberen daar ook wat aan te doen. Is hij bijvoorbeeld druk of is z’n motoriek niet goed. En overweeg ook een andere vloer of vloerkleden die niet kunnen verschuiven. Ook bij zijn bed.
Reageren