- Lotje7 december 2016 om 17:20
Goede avond,
Mijn man heeft de laatste tijd steeds vaker het volgende fenomeen.
In de avond gaat hij opeens scheel kijken.
Begint onsamenhangend te praten.
Weet hier de volgende ochtend niks meer van.Zelf heeft hij nergens last van, puur omdat hij niet weet wat er gebeurd is.
Ook geen hoofdpijn oid.Ik werk zelf in de psychiatrie, en ik herken dit niet.
Ik zat te denken aan iets neurologisch.
Een soort kortsluiting in de hersenen.Iemand die dit herkent of wel eens iets van heeft gehoord?
Groetjes, vrouw van..
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 december 2016 om 18:22Moeilijk om daar zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Een neurologisch probleem is niet erg voor de hand liggend, omdat het hoofdzakelijk ’s avonds optreedt. Bij een neurologische aandoening zou je dat op andere tijden ook verwachten.
Reageren
Hoe oud is je man?
Heeft hij nog andere aandoeningen?
Gebruikt hij medicijnen of drugs?
Heeft hij veel spanningen, stress of zijn er emotionele gebeurtenissen geweest?
Hoe lang heeft hij deze “aanvallen” al?Lotje8 december 2016 om 13:25Het gebeurd vaak op een avond, wanneer er op die dag iets anders is gebeurd waar hij onrust van heeft gehad.
Reageren
Wanneer hij dan ontspant op de bank, gebeurd dit.
Hij is begin 30,heeft verder geen stres en geen alcohol,drugs of medicijn gebruik.
Hij heeft dit sinds ongeveer een halfjaar, ongeveer twee keer per maand.John (moderator)
8 december 2016 om 13:53Dan is het toch goed om met die klachten naar de huisarts te gaan.
Reageren
Het zou een vorm van Psychogene Niet-Epileptische Aanvallen kunnen zijn. Dat kan door stress/spanningen worden veroorzaakt.