Hartaanval

Goeieavond ik ben 19 jaar en heb al last van zware paniekaanvallen maar heb sinds gisteren avond pijn op mijn boest en last van ademhaling en pijn in mijn arm linkerarm om precies te zijn heb ook moeten braken en heb constant zweet en heb moeten braken 1x kan dit een hartaanval zijn ?

Reageren

Het zou een klein hartaanvalletje kunnen zijn geweest.
    Ga voor de zekerheid maar even langs de huisarts.

Reageren

Ik denk dat het vooral klachten zijn die door hyperventilatie worden veroorzaakt omdat je paniekaanvallen hebt.
    Doe eens de test op
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest eens de test op

Kijk hier eens welke klachten ef allemaal kunnen ontstaan
    http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html

Reageren

Tandor heeft helemaal gelijk hoor, dat was ook mijn eerste gedachte.
    Je bent eigenlijk veel te jong voor een hartaanval.
    Maar gezien je gehele verhaal maak ik me toch zorgen, vooral om de pijn in je linker-arm. Je beschrijft ongeveer alle symptomen van een hartaanval. Dat maakt me toch erg ongerust.
    Dus doe mij een lol en ga morgen voor de zekerheid even naar de huisarts. Baat het niet dan schaadt het niet. Daarna kun je dan met een gerust hart werken aan je hyperventilatie.

Reageren

Ik heb deze klachten al sinds gisteren avond als het echt dodelijk zou zijn zou het dan nu al niet gebeurt zijn ?

Reageren

Ik heb deze klachten al sinds gisteren avond als het echt dodelijk zou zijn zou het dan nu al niet gebeurt zijn ?

Reageren

Als het je hart was, had je waarschijnlijk al in het ziekenhuis gelegen.

Reageren

Het genen dat mij ongerust maakt is dat mijn symptomen constant er zijn en alleen maar erger worden lig nu ook al heel de dag in bed en mijn benen hebben ook geen kracht meer mijn moeder denkt aan buikgriep maar ik heb echt het gevoel dat ik een hartaanval ga krijgen

Reageren

Doe eens een heel simpele ademhalingsoefening.

Adem rustig door de neus 5 tellen in en adem met getuitte mond rustig 8 telken uit. Dit een aantal keer herhalen. Het voelt even vreemd maar dat gaat over

Reageren

Lekkere nuchtere reactie, hulde!
    Een lichte hartaanval is niet dodelijk, maar wel schadelijk. Sommige mensen hebben niet eens door dat ze een hartaanval hebben, omdat het een hele lichte is. Het was 100% zeker geen zware hartaanval.
    Ik acht de kans klein dat het een hartaanvalletje was (gezien je leeftijd), maar ga voor de zekerheid toch morgen even naar de huisarts. Vooral de pijn in je linker-arm baart me een beetje zorgen in combinatie met de rest.
    Met je hart kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Eigenlijk had je gisteravond al 112 moeten bellen voor de zekerheid, nu heeft dat geen zin meer.

Reageren

Ja ik heb deze ademhalingsoefeningen al lang gedaan maar blijf mij heel slecht voelen en heb vooral pijn in mijn pink en ringvinger durf niet zo goed te slapen omdat ik bang heb op een hartaanval in mijn slaap terwijl ik wel zeer kalm ben en mijn hartslag ook niet snel gaat

Reageren

Je hebt een angstaanval..
    Als je daar zo bang voor bent bel dan met de huisartsenpost

Reageren

Is het mogelijk om 24/24 een angstaanval te hebben ?

Reageren

Ja, dat kan. Het is mogelijk dat je de angst onbewust zelf in stand houdt. Je blijft dan hyperventileren en de klachten blijven ook aanwezig.
    Neem contact op met je huisarts...

Reageren

Ik heb zelf ook hyperventilatie en zware angststoornis gehad. Ik kan je vertellen de eerste keer dat ik een hyperventilatie aanval kreeg dacht ik 100% zeker te weten dat ik een hartaanval had. Ik had veel drukkende pijn in me linkerarm en beknellend gevoel op mijn borst. Achteraf bleek het alleen maar paniek te zijn, dit kan dus wel degelijk pijn aan de linkerarm veroorzaken, zeker als je al bang bent voor hartklachten.

Mocht je het niet vertrouwen kan je altijd een keertje langs de huisarts voor de klachten.

Heb je al eens oxazepam geprobeerd? op deze manier kan je heel goed bekijken of de klachten blijven ook als je 10mg oxazepam hebt geslikt. Op deze manier kan je heel makkelijk stellen of het bij hyperventilatie hoort of niet.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Hartaanval

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe