Zoeken Vraag het forum

Raar Hartgevoel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste mensen ik heb een klacht die ik totaaal niet snap ten eerst wil ik beginnen met dat ik naar de dokter ben geweest en ze ecg’s hebben gedaan etc en niks te zien is maar ik heb letterlijk elke dag dat ik constant op elke hartslag let (niet 24 uur maar wel veel) alsof ie gaat stoppen of dat er niets in orde is ik snap het totaal niet het lijkt echt alsof er echt wat mis is ik ben erg vaak naar de dokter geweest maar die denkt dan aangezien ik allerlei test heb gedaan ook met de longen dat ik een angst/paniek stoornis heb of hyperventilatie maar ik vind het erg raar aangezien ik vind dat ik normaal adem en ik geen angst heb alleen ik blijf toch denken dat er iets mis is met mijn hart opeens komt het gevoel en denk ik en nu gebeurt het. Erg raar gevoel ik ben totaal gefocust op mijn hart en ben bijna zeker dat er iets mis is maar ik weet niet precies wat en hoe. Heeft iemand ervaring met deze rare klachten ik ben totaal hopeloos op sommige momenten en heb het dan ook echt gehad met dit. De ademhalings oefeningen helpen vaak niet echt ik blijf maar focussen en erop letten en steeds denken gaat ie dan nu stoppen ik ga over over een week of 2 naar een psycholoog (ik weet niet hoe je dat precies schrijft) voor me angststoornis die de dokter zegt die ik heb en kijken wat dat voor een nut heeft maar indien mensen dit helemaal lezen kan iemand mij uitleggen wat dit is en me helpen ik ben radeloos 🙁

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]dat ik een angst/paniek stoornis heb of hyperventilatie maar ik vind het erg raar aangezien ik vind dat ik normaal adem en ik geen angst heb alleen ik blijf toch denken dat er iets mis is met mijn hart opeens komt het gevoel en denk ik en nu gebeurt het. Erg raar gevoel ik ben totaal gefocust op mijn hart en ben bijna zeker dat er iets mis is [/quote] Dit zijn dus kenmerken van een angststoornis. Je bent voortdurend in angst dat er iets met je hart zou kunnen zijn. Een gevolg daarvan kan zijn dat je hyperventileert. Dat hoef je zelf niet eens te merken. Dat kan dan in ieder geval wel je klachten veroorzaken.
    Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor uw reactie!! Aangezien er veel mensen alleen maar aan die hyperventilatie denken en angstaanvallen dan moet ik er maar mee leven en het accepteren maar ik heb nog een vraag kunnen hartklachten of problemen zo soort gevoel veroorzaken ?

Reageren
    John (moderator)

Hartklachten veroorzaken dit soort klachten niet.

Je moet het niet “maar” accepteren, je moet er iets aan doen. Je gaat binnenkort al naar een psycholoog. Dat is goed. Daarnaast zou je ademhalingsoefeningen kunnen doen. Daar zou je naar een fysiotherapeut voor kunnen gaan.

Reageren
    Anoniem

Oh oke gelukkig ik ben al bezig bij een fysio ik probeer alles om dit te stoppen maar het is erg moeilijk dit gun je niemand echt waar.

Reageren
Reageer op: Raar Hartgevoel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.