John (moderator)
17 september 2015 om 23:51Dat is heel goed om te horen !! De rescue spray zou wel eens heel goed kunnen helpen. Dat gaat beslist weer goed komen.
Ik wens je in ieder geval succes en beterschap….Zieron30 september 2015 om 21:29Zo, hier ben ik weet met een verslagje!
Ik ben dus 2 weken geleden begonnen met de kinesitherapie, momenteel 1 maal per week en ik heb er erg veel baat bij. Ik heb de indruk dat de rescuespray mij heel goed helpt bij de hyperventilatie. De aanvallen die ik nu nog heb zijn: hevige last van onwerkelijkheid en als ik mij heel erg opjaag ga ik enorm beven, lijkt het alsof mijn benen vanonder mijn lijf wegzakken en kan ik het gevoel krijgen dat ik ga flauwvallen. De heel erge aanvallen komen wel veel minder frequent voor omdat de rescuespray ervoor zorgt dat een aantal zaken worden onderdukt. Ik ben veel minder emotioneel, minder gespannen en ben merkelijk minder snel in paniek als er een aanval opkomt. Bij de tweede afspraak, afgelopen donderdag, heeft de kinesiste via een aantal testen bepaald welke bachbloesems specifiek voor mij kunnen helpen. Dit is dus een samengesteld flesje waarvan ik 4x per dag 4 druppeltjes op mijn tong moet doen. Deze druppeltjes helpen mij enorm om de dag door te komen! Ik heb nog steeds dagelijks dat vervelende onwerkelijkheidsgevoel maar het is wel in lichtere mate. Als er dan een hevige aanval opkomt waarbij ik amper helder kan nadenken gebruik ik mijn rescuespray en het gaat na 10 minuten terug beter. Natuurlijk gebruik ik de druppels enkel zodat ik minder angstig, emotioneel, kwaad, enz zou worden en bieden deze geen eindoplossing. Daarvoor moet ik binnenkort beginnen aan ademhalingstherapie. In het begin had de kinesite een testje gedaan maar ik werd onmiddellijk duizelig dus werd het uitgesteld. Door deze therapie zou het volgens haar snel moeten overgaan en maak ik een heel grote kans ook om er vanaf te geraken. Blijkbaar heb je verschillende soorten van verkeerd ademhalen en ik zit in een stadium waarbij de ademhaling niet te hoog ligt waardoor een goed resultaat kan worden behaald.
Ik ben alleszins heel erg blij hoe het verloopt, ik voel mij pakken beter ( minder emotioneel ) en kan veel beter met de symptomen omgaan. Ik kan nu heel makkelijk gaan wandelen waar ik dan ook van kan genieten! Ik heb enkel heel veel last als ik stress heb of veel prikkels tegelijkertijd binnenkrijg. Dit komt dan omdat ik onbewust weer té snel ga gaan ademhalen ( mijn ademhaling ligt nu op ongeveer 17/minuut in plaats van 10/minuut ). Ik heb amper nog aanvallen thuis alleen om buiten te komen is het af en toe wel lastig.
Al bij al gezien boek ik dus resultaat, ondanks dat het met kleine stapjes gaat zie ik elke stap als overwinning. 1 ding is zeker, ik ga er vanaf geraken!
Groeten
Reageren