- Anoniem4 april 2016 om 08:57
Ik begin me steeds meer zorgen te maken en vraag me af of iemand zich in deze situatie herkent en of tips heeft. ik kreeg in 2011 uit het niets te maken met uitvallen viel gewoon zo op de grond en het licht ging uit, of was dronken zag dingen staan maar viel er toch over heen,de huisarts gebeld maakte zich geen zorgen gewoon vallen en opstaan. in de tijd kreeg ik te horen ik het hpv virus(pap3b) had en heb een besparende operatie gehad.(voorstadium baarmoederhalskanker)uiteindelijk ben ik naar zwolle geweest sein een epileptisch centrum om te kijken of daar mijn uitvallen vandaan kwamen daar hebben ze niets kunnen vinden , wel was het advies het hart te laten onderzoeken . in 2013 heb ik een uitval gehad waarbij mijn oog open lag en ze daardoor hebben besloten dat ik een inwendig hartkastje kreeg die heb ik 4 maanden gehad en is er daarna weer uitgehaald niets gevonden zei de arts wel kreeg ik er direct een hart catheterisatie achteraan om te kijken of er iets was niets werd er tegen mij verteld alles is in orde. in de jaren tot november 2015 leek het beter te gaan geen uitvallen meer , tot ik in november ineens behoorlijk benauwd werd met inspanning daarvoor kreeg ik ventolin . verder niets maar mijn klachten begonnen toe te nemen ineens kon ik 4 a 5 nachten per maand niet meer in slaap komen pas de 4e of 5e dag viel ik echt om van vermoeidheid. ook kreeg ik druk op me borst bij inspanning maar de huisarts zei je bloeddruk is goed dus niks aan de hand het sluimerde , in januari ben ik verhuisd en heb me best wel ingespannen ineens namen de klachten toe buikpijn , misselijk, zweten , moeheid , hoofdpijn soms, benauwd maar de huisarts bleef zeggen geen zorgen. ik voelde me grieperig en de eerste week van februari gebeurde er iets heel vreemds ik had woorden met iemand waar ik me best opwinde omdat ik de persoon mijn huis uitzetten. ik voelde op dat moment een ongekend hoge hartslag niet meer te meten ik ben naar bed gegaan maar was heel bang en zweten spugen trillen mijn lichaam leek helemaal de weg kwijt te zijn, ik belde niet naar de arts snachts omdat ik steeds te horen kreeg er niets aan de hand was en begon te denken ik mezelf ziek maakte met mezelf druk maken om iets wat de arts ontkende. die zaterdagmorgen voelde ik me heel vreemd of ik een ander mens was voelde me ontzettend ziek ik heb de artsenpost gebeld en verteld ik mogelijk een griep had,ze overlegde met de dienstdoende arts die me direct wilde zien daar aangekomen zei ze ben je bekend met een hartruis ik zei nee ja zegt ze duidelijk op of bij je aortaklep . ze vroeg hoe ik me verder voelde ik zei heel ziek maar mijn hartslag is vergeleken bij vanacht nu heel rustig want die was snachts 4 tot 6 keer sneller dan op dat moment bij de arts ze schrok daar blijkbaar van want me hartslag was nog steeds 122 slagen pm ze schreef bètablokkers voor en ik moest maandag direct naar mijn eigen arts en als het erger zou worden 112 bellen. maandag naar de huisarts en die zei stop met de beta blokkers niets aan de hand, 2 dagen halveren en daarna stoppen wel bevestigde ook de arts een ruis op me hart. 2dagen later ging het mis , ik werd duizelig misselijk pijn op de borst en de moeheid nam vanaf die vrijdag 0p zaterdag alleen maar toe ik was doorweekt van het zweten . ze stuurde me door naar de eerste hulp waar ze 2 keer de stop hebben gezocht voor een hartinfarct want daar leek het op niets gevonden en mocht naar huis af en toe zag je wel een lichte verandering op de hartfilm maar niet ernstig moest wel aan de beta blokkers blijven tot ik de fiets test gedaan had , die heb ik 14 maart gedaan ik moest me geen zorgen maken wel duurde het een 20 minuten voordat mijn hartslag pas ging zakken wilde niet lager dan 125 slagen per minuut de arts zei me wel dat er in 2014 al bekend was mijn hartklep niet heel soepel sluit en zei me geen zorgen je moet het zien als , voor een deur niet meer sluit kraakt en piept die , maar geen zorgen je was in 2014 een punt verwijderd .. geen idee wat dat moet inhouden was overvallen bij de cardioloog dat ik het niet eens heb gevraagd er is geen hart echo gemaakt wat ik apart vind want sinds die bewuste dag is er geen dag meer het zelfde geweest als daarvoor .. ik ben verschrikkelijk moe , zweet gewoon maar ook koud heel bizar , soms hoofdpijn dagelijks druk op borst trekkend naar borstbeen ook druk op oksel en trekkend naar pols ,ook heb ik ineens sinds gisteren rode vlekjes op mijn hals tussen mijn borst en keel verder nergens. misselijk een hele snelle hartslag gemiddeld tussen de 95 en de 110pm gewoon in rust en als ik op bed ga liggen hoest ik ontzettend alsof ik mijn longen eruit hoest echt een benauwde hoest verder soms heel onstabiel op mijn benen en een stukje lopen te inspannend , ook kon ik na dit gebeuren die nacht de eerste 2 weken niet eens douche of paar stappen lopen zonder dat ik ernstig benauwd werd . ook tot de dag van vandaag ben ik niet meer de oude zijn er mensen die dit herkennen of tips en advies hebben . dank je wel alvast sorry voor mijn hele lange uitgebreide verhaal maar dacht dat het duidelijkste beeld zou geven.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 april 2016 om 09:49Zo. Dat is een verhaal…..
Je hebt in ieder geval een lekkende hartklep. Dat is vastgesteld. Dat hoeft op zich helemaal geen probleem te zijn. Niet ernstig bedoel ik dan. Maar dat wil niet zeggen dat je er geen last van zou kunnen hebben.
Daarnaast zijn er dan ook nog een aantal andere dingen gebeurd, die ook voor stress en spanning kunnen zorgen. Er zijn ook wel klachten die daar bij passen. Het zou namelijk kunnen dat je naast de klachten van de klep, ook last hebt van hyperventilatie.
Ik zou je willen adviseren om bij de huisarts een verwijzing voor de cardioloog te vragen voor een second opinion. Ga dan naar een cardioloog in een ander ziekenhuis.
Doe ook eens de test op:
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem4 april 2016 om 11:26Dank je wel voor je duidelijke reactie , hyperventalitie hebben ze in het ziekenhuis toen niet gezien alleen op het laatst met de fietstest wel toen raakte ik in paniek van de benauwdheid idd . dus herkende ik wel, ik let wel bewust op mijn ademhaling omdat ik daar zelf ook wel bang voor was . het is eigenlijk als ik ga liggen voel ik als het ware dat je luchtpijp soort van dichtgeknepen voelt waar de lucht net langs gaat ipv doorheen maar is puur gevoel. en dan begin ik eerst wat te kuchen en daarna is het echt een zware hoest . ik ga zeker het advies opvolgen en een verwijskaart voor een cardioloog in een ander ziekenhuis vragen aan mijn huisarts. dank je wel nogmaals voor je duidelijke en snelle reactie.
Reageren