- Anoniem9 maart 2015 om 22:57
Hallo,
ik zit met een vervelend probleem, vaak heb ik last van aanvallen en ik twijfel of het hyperventilatie is of toch iets met het hart. Ik ben 20 jaar en heb 6 jaar gerookt en ben sinds anderhalf maand gestopt. Gewoon uit mezelf zonder hulp en gestopt omdat het niet meer lekker smaakte.
nu ben ik inmiddels ook alweer veel meer gaan bewegen en mijn conditie komt toch vorderingen in, maar vaak bij het lopen of fietsen krijg ik toch steken op de borst.
Nu zit ik vaak gewoon rustig op de stoel of ben ik wat aan het eten en plotseling keert me hele lichaam zich tegen mij, maar zodra ik stress heb gebeurt het ook vaak erg.
nu zijn ze niet altijd erg. Vaak genoeg heb ik ook gewoon random erge steken op de borstkast die vaak uitstraalt naar mijn linker oksel of op andere plaatsen op de borstkast. Dit kan op alle momenten van de dag gebeuren maar vaak toch wel bij wat inspanning.
Wat zijn mijn verdere klachten?
*drukkent gevoel in de kaak
* duizelen
* drukkend gevoel in het hoofd en achter de ogen (dit heb ik haast altijd en is vaak vervelend)
* steken in de linker schouder of boven arm
* steken tusen de schouderbladen vaak gepaart met stekent gevoel op de borst
* benen die heel appart gevoel hebben ( niet te beschrijven )
* snelle hartslag of langzaam hard bonzent
*erg zweten kan soms hele lichaam en soms alleen de oksels
* vermoeid ( haast altijd hoe goed ik ook slaap )
* smorgens veel groen slijmophoesten
* oren die dicht ploppen en beginnen te piepen
* vaak wanneer ik dit heb ook een bloeddruk van 140 op 95.het is een heel lijstje en ik loop al bijna een jaar met veel klachten met de keel en longen. eerder ging ik nooit na de dokter maar toen dit begon een jaar geleden ging ik wel. De dokter heeft me een aantal keren op en neer laten hurken en rennen en luisterde naar mijn hart ma hoorde geen afwijking. Ik werd jong en dus gezond verklaard en werd dus hoevaak ik ook zei nooit verder na gekeken.
Ben eveneens al een keer op een feest compleet slecht geworden. Ben toen net spoed na ziekenhuisbgebracht en ze stuurden me gewoon weer na huis me vriendin had slapeloze nachten
ik ging kern gezond na buiten en kwerd in een rol stoel compleet verlamt terug gebracht. Het was dood eng en heb alles volledig mee gekregen hoe mensen om mij heen zich zorgen om mij maakten. het was een zomerdag en ik was onderkoelt met 35 graden en een snelle hartslag met een bloeddruk van 90 op 62. Kon mijn lichaam niet meer bewegen en had alles er uitgegooit me lichaam bleef zweten en ik zakte gewoon in elkaar. Tot op de dag van vandaag is het onduidelijk wat er is gebeurt en ze hebben me ook nooit onderzocht verderGraag hoor ik jullie adviezen en ik blijf vooral bewegen en niet roken Meer. Ik heb een lange tijd gedacht komt vanzelf wel goed en ook onder het motto van ik ben jong en gezond gewoon door gaan.
Voor de mensen die de moeite nemen om dit verhaal te lezen hartelijkdank.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 maart 2015 om 23:17Je klachten doen mij toch denken aan hyperventilatie, stress gerelateerd. Daarnaast waarschijnlijk nog aangewakkerd door de onttrekkingsverschijnselen van de nicotine.
http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html
ReagerenAnoniem9 maart 2015 om 23:26Hattelijk dank voor uw reactie. De link geeft inderdaad veel aan van mijn klachten. Ik ben ook zeer bekend met hyperventilatie en vanuit mijn moeder heb ik het ook overgenomen en van uit mijn vader heb ik een stress bloeddruk mee gekregen.
ik heb al een jaar lang dagelijkse klachten gehad en het is gewoon vrij vervelend. Ik hou me er niet mee bezig en doe gewoon mijn ding, ma vaak onverwachts overwint een rot gevoel toch en word ik zeer naar.
Ik heb tot nu toe niet echt verschijnselen gehad van het stoppen met roken en ik had het ook niet gepland om te stoppen. ik stopte plots en heb er ook geen zin meer aan gehad. Ben er zeer blij mee.
ReagerenJohn (moderator)
10 maart 2015 om 00:10Als je er zo mee hebt kunnen stoppen is dat natuurlijk heel goed.
Reageren
Ook al ervaar je het niet zo, maar het ontwennen kan dus wel invloed hebben op de hyperventilatie.
Je zou ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen doen tegen de hyperventilatie.
Je kunt de oefeningen vinden in de columns over angst die ik heb geschreven.
Ze zijn ook heel goed te gebruiken bij hyperventilatie.
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst