- Anoniem8 augustus 2015 om 21:20
Even wat vragen. Ik heb nu al een tijd een onprettig beurs achtig gevoel op mijn borstkas, rond de tepels bijvoorbeeld, en een duim breedte onder de sleutelbenen. Daar voel ik heel duidelijk dan dat het iets is van een dik bloedvat ofzo. Vandaag keek ik in een spiegel en zag heel duidelijk mijn bloedvaten en de vertakkingen. Blauw. De pijnlijke plekken zijn duidelijk de aders. Ik heb ook last van wat hartbonken (hartslag duidelijk overal in het lichaam voelen en sinds een aantal dagen ook een onprettig gevoel in armen en benen. Heb ook wat trillingen in willekeurige spieren/aders door het hele lichaam. Mijn bloeddruk is prima. Bloed is onderzocht. Niets afwijkends. Hart filmpje bij rust en inspanning ook normaal. Zou ik een ader ziekte kunnen hebben?
Ik ben pas 25 jaar oud.7 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2015 om 23:29Dat zou dan ook gevonden zijn met het hartfilmpje.
Je klachten doen mij sterk denken aan hyperventilatie
Reageren
doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem9 augustus 2015 om 09:11Oke,maar is het normaal dat ik mijn bloedvaten op de borst duidelijk kan voelen?
ReagerenJohn (moderator)
9 augustus 2015 om 10:05Als je heel er gespannen bent tijdens een aanval van hyperventilatie bijvoorbeeld zou dat kunnen
ReagerenAnoniem9 augustus 2015 om 12:12Is hyperventilatie niet alleen als je heel snel adem haal? Ik adem juist heel rustig
ReagerenJohn (moderator)
9 augustus 2015 om 13:02Nee. Je kunt wel een aanval oproepen door heel snel oppervlakkig te ademen.
Reageren
Hyperventilatie kan heel stiekem on onopgemerkt ontstaan.Anoniem9 augustus 2015 om 19:14Vandaag merk ik ook ineens dat aan de linkerkant van mijn nek een ader heel duidelijk voelbaar is. Heel vreemd allemaal.
ReagerenJohn (moderator)
9 augustus 2015 om 21:12Als je er ongerust over bent ga dan naar de huisarts en bespreek het met hem/haar.
Reageren