Verkleuring benen

Beste,

Sinds mijn 11 jaar heb ik een verkleuring op mijn rechterbeen die kruisend naar boven gaat tot mijn linkerarm. Het zijn permanent rode vlekken (zoals op de foto te zien is). Dokters konden mij op geen enkele manier helpen, inmiddels ben ik 25 jaar en ben ik constant op zoek naar een oplossing voor dit raar verschijnsel. Weet iemand hier meer over? Alvast bedankt!

Reageren

Dit is hoe het eruit ziet...

Reageren

De foto's zijn helaas niet meegekomen.

Reageren
    Reageren

[attachment=2850]Verkleurdbeen.jpg[/attachment]

Reageren

Is er ook nooit een diagnose gesteld door een dermatoloog?
    Zijn de plekken altijd even erg aanwezig? Of meer in de zomer?

Reageren

De dermatoloog heeft een stuk huid door het laboratorium laten onderzoeken maar er was niets aan de hand. De plekken zijn altijd aanwezig maar in de zomer worden die heel rood (door de warmte) en geven die een tintelend gevoel.

Reageren

In eerste instantie deed het mij denken aan Pityriasis versicolor. Maar een aantal dingen kloppen dan niet helemaal. De vlekken zouden dan niet het hele jaar door constant aanwezig moeten zijn. Daarnaast zou de dermatoloog dat herkent moeten hebben.....
    Heb je ook last van schilfers (roos) op je hoofdhuid?

Reageren

Die naam heb ik nog niet horen vallen. Ja ik heb wel serieus last van roos. Is dat een symptoom toegekend aan Pityriasis versicolor?

Reageren

Roos kan daar iets mee te maken hebben.
    Roos wordt namelijk veelal veroorzaakt door een gist die op je huid leeft. dat is dezelfde gist die Pityriasis Versicolor veroorzaakt.

Soms wordt PV behandeld met een antischimmel/gist middel. De hoofdhuid wordt dan vaker vergeten waardoor de gist zich weer vanaf het hoofd kan uitzaaien over andere lichaamsdelen.

Je zou dit eigenlijk heel simpel kunnen testen:
    Koop Selsun shampoo. Was daarmee je hoofd volgende de gebruiksaanwijzing en ook de lichaamsdelen die verkleuringen hebben. ( Dit is een aangewezen behandeling voor PV overigens) Binnen enkele dagen zou je dan verbetering moeten zien.
    Voor je roos is het sowieso goed. Voor je huid kan het verder geen kwaad.
    Als het dus PV is.....met zekerheid kan ik dat natuurlijk ook niet zeggen. De symptomen passen er niet helemaal bij, maar kunnen ook asymptomatisch zijn.
    Niet geschoten is altijd mis....

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Verkleuring benen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe