Zoeken Vraag het forum

schommeldende bloeddruk en hartslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Met overgewicht zo’n dertig kilo, had ik een ijzeren bloeddruk, 120 over 80 zwanger of niet zwanger, heel stabiel
    Nu ben ik 30 kilo lichter, en mijn bloeddruk was stabiel 115 over 70. Nu ben ik begonnen met hardlopen, twee jaar geleden, en sinds december schommelt mijn bloed druk van 174 over 80, laatst zelfs 204 over 70, een hartslag van 45, en sinds kort als ik me dus zo naar voel, de bloeddruk hoog is, dan pak ik een rondje van 5 km en mijn hartslag normaal bloeddruk is weer 120 over 80 als ik thuis kom, en mijn hartslag is dan 60 65 en ik voel me dan tot de volgende dag goed. Mijn bloed is onderzocht, iets verhoogde leverwaarden, maar verder helemaal gezond. Hartfilmpjes gehad, fiets test gedaan, maar de cardioloog zegt dat het allemaal heel goed is en mijn hart geweldig functioneert.

Ik dacht dat het overgangsklachten waren, maar dat is niet zo zegt de huisarts en ik mag ze daar niet onder plaatsen. Nu wil ze me aan de plas tabletten hebben om die bloeddruk om laag te krijgen. De logica ontbreekt me hier in, maar ik ben dan ook geen dokter hahha. Tot op heden kan ik met het hardlopen mijn slecht voelen weer op lekker voelen brengen. Maar dagelijks 5 km hardlopen is natuurlijk ook niet gunstig op mijn leeftijd 49, en het ontbreekt me ook aan de tijd daar voor. De dokter kon geen afwijking bedenken bij deze klachten, en heeft geen oplossing. Wie herkent dit en weet wat het is. Mijn gewicht is 63 kilo op 1 meter 63 en dat blijft stabiel. Ik eet gezond, veel groentes, geroosterd brood, en drink meer dan 2 liter perdag.

1 reactie
    Reageren
    Fitnesser 54

Hallo,

Ik herken een aantal raakvlakken bij mij persoonlijk bij jou verhaal, bij mij persoonlijk in 2004 hoge bloeddruk vastgesteld, o.a. erfgelijke aanleg, in 10 jaar tijd 5 verschillende medicatie gekregen, 1 met de minste bijwerkingen/candesartan 4 mg/rook sinds 2004 niet meer, verder ben ik gespierd en weeg 100 kg, cardioloog vond dit gezien mijn bouw een licht overgewicht, train 3x per tweek v.n. fitness en krachttraining, een gezond voedingspatroon met knoflook/verse groente/soms groene thee en met voldoend beweging heb je niet altijd medicatie nodig, ik mag nu in overleg met huisarts en cardioloog de candesartan zo nodig gebruiken, heb bloeddrukmeter thuis,overdrijf  niet metingen, meet 1 x per 2/3 per week/in ochtend en avond/mijn bloeddruk blijft stabiel/135/140/85 onderdruk hooguit 90/92, succes jij bent zelf goed bezig/mijn compliment/laat je niet gekmaken/succes!![blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote]

Reageren
Reageer op: schommeldende bloeddruk en hartslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.