- Bakker30 november 2017 om 12:22
Hoi,
Ik ben een man, 28 jaar, sport veel (3-4 keer per week), rook niet, en heb geen overgewicht (75 kilo, 1m83).
Vind persoonlijk dat ik redelijk bewust leef.
Nu vind ik mijn hartslag en bloeddruk vrij hoog, kwam er bij toeval achter en ben het gaan monitoren.
Een jaar geleden hield ik na het sporten mijn hartslag in de gaten, die zakte altijd binnen enkele minuten na het sporten weer tot ongeveer 58-60. Nu zit ik 3 uur na het sporten vaak nog rond de 90.
Ik heb mijn zorgen geuit bij de huisarts, maar die ziet er niks in. Ervaar verder geen stress. Maar las vandaag een studie waaruit blijkt dat mensen met een verhoogde hartslag in rust (70-80) en (81-90) gemiddeld een veel kortere levensverwachting hebben. Vooral omdat dit een jaar geleden nog prima in orde was maak ik me hier toch een beetje zorgen om.
Wat nu?
(zie bijlage voor data)
Bijlagen:
1 reactieReagerenJohn (moderator)
30 november 2017 om 12:48Je rust pols is wat aan de hoge kant. Je bloeddruk valt nog wel mee behalve op 8+9 november was die wat hoog, maar dat kan wel eens voor komen.
Wat doe je aan sport? Drink je voldoende water ( 2 liter per dag)? je hebt geen stress of spanningen?
Reageren