- Martine28 februari 2018 om 16:05
Hallo ik ben een drukke moeder van 34 met 4 tiener kinderen. Sinds een tijdje heb ik last van te hoge hartslag en in rust. Ik voel het langzaam op komen zetten en dan gaat mijn hartslag van 71 naar gemiddeld 162. Houdt even aan en dan zal het langzaam weer. ECG gehad niks op te zien. meerdere malen bij de huisartsgeweest maar denkt aan een verkeerd iets met de sinus knoop en niks ergs. Wel bètablokkers mee gekregen metropolol 12,5mg en deze mag ik er twee van nemen per dag indien nodig. Omdat ik het er niet mee eens was verwijzing naar de cardioloog gekregen maar krijg pas op 12 april een hartecho om te kijken wat er zou kunnen zijn.
Heb wel een hoop stress in mijn leven gehad. Huiselijk geweld relatie. Daarna verkeerde relaties gehad. Afgelopen december een zwaar auto ongeluk gehad maar gelukkig geen kersen aan over gehouden. En als klap op de vuurpijl is onverwachts mijn stiefvader overleden. Wat een heftige tijd was. Heb al heel lang het gevoel me lichaam niet te kunnen ontspannen en raak angstig van die hartkloppingen omdat mijn vader ook zwaar hartpatiënt is vanaf zijn 38ste met diverse omleidingen en hartoperaties. Wat zou ik kunnen proberen om geen verhoogde hartslag meer te krijgen. Want het is totaal niet fijn.7 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 februari 2018 om 16:19Misschien toch een reactie op heel stress, angsten en spanningen. Misschien is het goed is het goed als je een met een psycholoog gaat praten
ReagerenCatootje28 februari 2018 om 19:03Ik zou toch kijken of je wat anders met dingen kan leren omgaan. proberen je niet te druk te maken en niet alles 100% goed willen doen. Zorgen voor een rustige adem. Met je hand op je buik en naar je buik toe ademen.
Reageren
Verder zorgen voor en evenwichtig voedingspatroon met complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel bijft.
Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid ondersteunen en je minder stressgevoelig maken. zoals magnesium en vitamine b.
Bètablokkers zorgen voor tekorten aan diverse voedingsstoffen in je lichaam en ze remmen de aanmaak van melatonine, wat een slechtere slaap en overgewicht kan geven.
Ik weet niet of je fysiotherapie hebt gehad na je ongeluk. Er kan wat scheef zijn gaan zitten in je rug/bekken. Zelf namelijk meegemaakt en door fysio opgeknapt.Catootje28 februari 2018 om 19:06ps ook uitkijken met toevoegingen als smaakversterker en zoetstoffen.
ReagerenMartine28 februari 2018 om 19:18Dank jullie wel.
Ik let al erg op met wat ik wel en niet eens. Zo drink ik geen koffie meer. Nuttig geen alcohol. Pas ik op met te kruidig eten en knoflook. Chocolade een stukje ipv een reep ?
Maar let al op een hele boel. Gisteren uitslag gehad van me bloedonderzoek en daar waren geen afwijkingen.Het is gewoon niet leuk meer want doordat je er zo mee bezig bent voel je ineens alles.
Nee ben niet bij de fysio geweest. Maar deze klachten had ik daarvoor ook al.
ReagerenJohn (moderator)
28 februari 2018 om 19:29Martine1 maart 2018 om 17:34Ik heb de testen gedaan. En scoorde bij allebei iets te hoog. ?
ReagerenJohn (moderator)
1 maart 2018 om 17:52Dan denk ik dat het toch goed is om bij de huisarts een verwijzing te vragen voor een psycholoog. Het verklaart in ieder geval wel je klachten
Reageren