- I.19 september 2016 om 18:57
Hallo,
ik ben een 17 jarig meisje.
Toen ik 12/13 was heeft de huisarts een keer mijn bloeddruk gemeten, dit was iets van 90/60. Dit is eigenlijk altijd laag gebleven. Ook had ik toen last van duizeligheid en zwart voor de ogen wanneer ik opstond. Dit kon verder geen kwaad volgens de huisarts.Nu heb ik de week/ 2 weken dagelijks mijn bloeddruk en hartslag gemeten. En mijn bloeddruk is steeds ongeveer 100/60 of 95/58. Maar ik ben er ook achtergekomen dat mijn hartslag eigenlijk altijd boven de 80 is. Laatst een paar dagen zelf ong. 94. Ook heb ik een paar keer gehad dat naast het hartje twee van deze figuurtjes stonden )). Dit geeft aan dat er een afwijking in zit. 3/4 maanden geleden moesten we ook een keer onze bloeddruk enzo meten (als onderdeel van de opleiding, om dat te oefenen) en toen zei hij ook dat er een stoornis was in mijn hartritme.
Hier heb ik verder niet veel aandacht aan geschonken.
Maar nu ik steeds een hoge/afwijkende (afwijkende soms, niet elke keer) hartslag meet inclusief lage bloeddruk weet ik niet zo goed wat ik moet.Weet iemand wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn?
En wat zeggen jullie, meteen naar de huisarts om het na te laten kijken of kijk het nog even een week/2 weken aan?(Misschien dat je denkt ga gewoon naar de huisarts, maar dit gaat niet zo 1, 2, 3 aangezien ik een hele volle planning heb met lange dagen stage lopen en naar school.)
1 reactieReagerenJohn (moderator)
19 september 2016 om 19:37Dhz bloeddrukmeters zijn niet altijd even betrouwbaar
Als je er ongerust over bent ga dan naar de huisarts
Reageren