-
Anoniem31 oktober 2013 om 17:24
Hallo mensen,
Ik plaats dit bericht in de hoop dat ik wat opheldering kan krijgen of mijn probleem. Ik had ongeveer 5 maanden geleden last van een drukkend gevoel op mijn borst en daarnaast had ik ook pijn in mijn linkerarm. Ik ben iemand die best wel in paniek kan schieten, dus ik ging van het ergste uit en heb meteen een afspraak gemaakt bij de huisarts.
Deze was helaas op vakantie, dus ik werd door verwezen naar een andere huisarts. Uiteindelijk bleek er niks aan de hand te zijn. Mijn ademhaling was in orde, net als mijn hartslag en bloeddruk. De dokter vertelde mij dat deze problemen werden veroorzaakt door stress en dat de pijn op mijn borst zou komen van verrekte spiertjes.
Waar het mij nu gaat is de pijn in mijn linkerarm. Ik kan me niet meer herinneren wat de dokter hierover vertelde en weet dus niet meer wat de oorzaak daarvan is. De reden waarom ik me hier nu zorgen ommaak is, dat ik nu al de hele dag last heb van een constante pijn in mijn linker bovenarm net onder de oksel en deze pijn straalt ook uit richting de oksel (dus vanuit de arm, niet de borst). Daarnaast is het me ook wel vaker opgevallen dat als mijn bovenarm rond die zelfde plek wordt afgekneld (wegens strakke kleding/verkeerde houding) dat dit best pijn doet. Dit is ook het geval als ik op die plek druk (maar de pijn komt dan wel echt diep van onder de huid).
Hopelijk kan iemand mij wat extra info/advies geven. Ik ben iemand die veel hierover gaat nadenken en daardoor zich alleen maar meer zorgen gaat maken. In ieder geval alvast bedankt.
Overige info: ik ben een jongen van 20 jaar en ik doe amper aan sport. Ik ben ook vrij zwaar, maar ik heb geen last van overgewicht. Daarnaast viel het me op dat ik vandaag, tijdens de pijn in mijn arm, ook last had van een spier in mijn nek (eveneens aan de linkerzijde). Alsof die spier vast zit, het doet ook pijn als ik daarop druk (weet alleen niet of dit met elkaar te maken kan hebben. Ik heb daarnaast ook enkele vet strepen op mijn linkerarm (net boven de pijn). De huisarts had dit ook gezien, maar had hier verder niks over gezegd.
1 reactieReagerenTandor131 oktober 2013 om 19:50Ik denk dat er iets is met een spier in je bovenarm.
Op onderstaand plaatje kun je zien dat de aanhechtingen van die spier inderdaad door je oksel lopen naar je schoudertop toe. Het is mogelijk dat er sprake van een verrekking.
Ik zou je adviseren on naar de fysiotherapeut te gaan.[attachment=681]BicepsBrachii.jpg[/attachment]
Reageren