- Anoniem30 oktober 2013 om 18:51
Beste Lezer,
Ik wil graag jullie mening over wat jullie denken waar ik last van heb, cq welke actie te nemen.
Al geruime tijd (+3 jaar) heb ik last van mijn linkerschouder en arm. Het lijkt alsof dit er in de loop van de jaren in is geslopen en de laatste tijd alleen maar erger wordt.
Klachten:
– Pijnscheuten soms 3x per dag, soms 3x per maand aan de linkerzijkant van mijn borstkas. Is niet een heel frequent voorkomende klacht.
– Bijna dagelijks uitstralende steken van mijn linkerarm (oksel) tot aan mijn vingertoppen.
– Soms een stijf gevoel in de schouder.
– Zeurend gevoel in de arm.Overige info (voor diegene die dit voor de beeldvorming belangrijk vindt):
– 30jr, familiair hoog cholesterol, sportte vroeger heel veel maar door aanhoudende blessures nog vrij weinig, gevolg een slechte conditie, 1,5 jr gestopt met roken, drink regelmatig een biertje.
– Dit jaar is er 2x een hartfilmpje gemaakt, 1x voor inspanningstest (sportmedisch onderzoek), 1x ivm wat achteraf bleek een spastische slokdarm. Geen afwijkingen.In verband met verleden en dna is er voor mij genoeg reden om mijn hart goed in de gaten te houden, ondanks dat ik er nog nooit problemen mee heb gehad.
Ik heb het dus weleens bij de huisarts gevraagd en controle voor een andere operatie gehad, men zegt altijd: Als je problemen hebt/krijgt met je hart, dan voel je het wel aankomen.
Mijn vraag:
Wat is jullie conclusie van bovenstaande (obv ervaringen indien mogelijk).
En nog verdere adviezen?Groet,
Peter3 reactiesReagerenTandor130 oktober 2013 om 19:52Je klachten lijken i ieder geval niet op hartklachten.
Reageren
Het zou kunnen dat een zenuw bekneld is. Vraag je huisarts om een verwijzing naar de orthopeedAnoniem30 oktober 2013 om 21:33Tandor, bedankt voor je reactie.
Reageren
Ik loop al bij een orthopeed voor mijn enkel, operatie ingepland in maart. Ik zal het daar navragen, en anders opnieuw via de huisarts.
Waarom kom je tot de conclusie dat het geen hartklachten zouden zijn? Gebrek aan drukkende pijn op de borst?
Ik vraag me continu af of dit niet vroege tekenen zijn van verstopte aders oid… Zal waarschijnlijk stom klinken, maar ach ik ontvang graag logischere inzichten ;-).
Gr. PeterTandor130 oktober 2013 om 22:25Bij hartklachten (dreigend infarct) is er normaal gesproken sprake van pijn in het midden van je borst achter het uiteinde van je borstbeen. Dat voelt alsof er zware steen op ligt.Daar zit je hart namelijk. Uitstralingspijn hiervan gaat naar de linkerkaak en je linkerarm.
Een verstopt bloedvat zou kunnen. Alleen passen de klachten daar ook niet echt bij.
[quote]- Bijna dagelijks uitstralende steken van mijn linkerarm (oksel) tot aan mijn vingertoppen.
Reageren
– Soms een stijf gevoel in de schouder.
– Zeurend gevoel in de arm.[/quote]
Met name deze klachten doen mij aan neuropathie denken.