- Thomas22 augustus 2017 om 00:15
Ik heb nu 3 jaar al last van drukkende pijn midden op mijn borst met uitstraling naar mijn linkerarm, kaak enz. Daarnaast voel ik me ook vermoeid en duizelig en heb ik af en toe ook last van hartoverslagen. Vaak merk ik ook dat ik verkeerd begin adem te halen, maar de pijn op mijn borst is constant en is na 3 weken weg. Daarna is het weer terug
De pijn begon ooit toen ik in een restaurant een grote hap had genomen van een hete peper en toen voelde ik meteen een steek op mijn borst. Sinds die dag heb ik last van deze klachten die komen en gaan.
Ik heb vele testen ondergaan zoals een ecg en fietstest. Er is niets gevonden en daarnaast kan ik doorblijven voetballen. Aan mijn conditie ligt het niet aan, maar de klachten lijken erg op hartklachten.
Is er iemand die misschien een oplossing heeft?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2017 om 00:45Thomas22 augustus 2017 om 12:05Ik heb een score van 45, alleen bij hyperventilatie komt het in aanvallen voor toch? Ik heb de pijn vrijwel constant en als ik op mijn borst druk, doet het zeer.
ReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2017 om 12:36Hyperventilatie heeft ook een chronische vorm. Die treedt dan niet in aanvallen op maar kan inderdaad 24/7 aanwezig zijn. Ga eens naar een fysiotherapeut voor een provocatie test en ademhalingsoefeningen.
ReagerenThomas24 augustus 2017 om 13:52Bedankt voor uw advies..ik zal het overwegen.
Ik merk ook heel vaak dat ik mijn adem inhoudt , wanneer ik dat besef ga ik zelf ademen wat duizeligheid en pijn op borst uitstraling naar arm tot gevolg heeft.
Kan je een provocatietest bij de huisarts doen of word je hiervoor doorgestuurd naar het ziekenhuis?
ReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2017 om 17:16Dat kun je bij een fysiotherapeut laten doen die dan ook meteen ademhalingsoefeningen kan geven.
Reageren