- Anoniem23 oktober 2013 om 12:13
Net voor de grap samen met vriendin met hartslagmeter gewandeld. Beiden normaal postuur en gewicht. Beiden geen sporters.
Wat al opviel was de rustpols. Zij 60 ik 80. Wandelend steeg die van haar tot 100 gemiddeld, de mijne 130 gemiddeld.
Ook bleek haar bloeddruk met 110/70 beduidend lager dan mijn 135/80. Beiden in rust.
Hoe kunnen mijn waardes zoveel hoger zijn? En is het te hoog? Ik rust heb ik dagelijk zeurend gevoel op de borst links. Al maanden. Lijkt me echter spierpijn.
Tijdens sporten nergens last van. Wel met hardlopen makkelijk hartslag 200 en met fietsen bij grote inspanning 180 waar ik dan een half uur op kan doorzetten met flink zweten.
Echter diep van binnen toch de vraag: heb ik kans op een hartkwaal? Heb geen zin zomaar dood te vallen…?
Alvast bedankt voor jullie input!
2 reactiesReagerenTandor123 oktober 2013 om 21:08Je NOOIT een vergelijking maken tussen mannen en vrouwen en mannen en mannen en vrouwen en vrouwen als het om hartslag en bloeddruk gaat. Dat is nl voor iedereen anders. Ik zie in jullie beider hartslag en bloeddruk geen probleem.
ReagerenAnoniem24 oktober 2013 om 08:29Bedankt voor je reactie Tandor!
Reageren