- Anoniem14 oktober 2013 om 17:16
hallo.
ik heb last van pijn net onder mijn hard.
om het presies te beschrijven.
als je je hart voeld kloppen op je borst is het bij mij net een rip lager.
en de pijn die ik heb gevoeld is een lichte zeurende pijn.
en ik maak me er een beetje zorgen over.
de eerste keer dat ik het had was toen ik net gegeten had.
toen kwam het heel even opzeten.
een dag later heel even toen ik heel erg schrok op me werk.
en 2 dagen later in de supermarkt toen ik net had afgerekend.wat het presies is weet ik niet maar maar ik vind het wel eng.
groeten
mij9 reactiesReagerenAnoniem14 oktober 2013 om 20:15ik hoef het niet helemaal presies te weten wat het is.
Reageren
maar ik wil weten of het ernstig is of nietTandor114 oktober 2013 om 21:30Kun je misschien de plek nauwkeuriger aangeven?
probeer hierbij uit te gaan van de punt van je borstbeen. hoeveel centimeters naar links en naar beneden.
ReagerenAnoniem15 oktober 2013 om 08:16Het klinkt alsof je last hebt van overactief maagzuur. Door eten en een stressig bestaan kan het aandeel maagzuur overheersend zijn waardoor je bewust of onbewust [url=http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/100907-wat-kun-je-aan-zuuroprisping-doen.html]oprispingen[/url] hebt. Het kan een pijnlijk gevoel geven op de borst doordat het zuur in het weefsel brand. Aanvullend zou het keelklachten kunnen geven zoals een brok in de keel gevoel, misselijkheid, vaak moeten slikken en eventueel overgeven. In dat geval zal een maagzuurremmer zoals [url=http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/110893-gaviscon-bij-keelproblemen-met-misselijkheid.html]gaviscon[/url] moeten helpen.
ReagerenAnoniem28 oktober 2013 om 17:11sorry voor de late reactie ik was het forum kwijt
vanuit het borstbeen ongeveer 6 centimeter naar links.
en 2 á 3 cm omlaagik heb het in de laatste 4 weken 5 keer gehad
ReagerenAnoniem28 oktober 2013 om 17:12een keer midden in de nacht rond een uur of half 4
ReagerenTandor128 oktober 2013 om 23:56Daar zit in ieder geval niet je hart. Maar wel je maag.
Het kunnen dus maagklachten zijn. Probeer niet te kruidig(pittig) te eten, beperk koffie en koolzuurhoudende dranken. Eet na 21.00 niet meer.
Uiteraard kun je ook bij de huisarts langs gaan.Ernstig denk ik niet dat het is. Normaliter zou het vanzelf over moeten gaan als je even let op je eten en drinken.
ReagerenAnoniem29 oktober 2013 om 15:503 cm lager dan het hard he
ReagerenAnoniem8 mei 2014 om 19:10Het voelt al er iets beweegt envals ik moet kuchen bv. dan voelt het als die eruit vlamt wa moet ik doen
ReagerenJohn (moderator)
8 mei 2014 om 20:04Je zou even bij je huisarts langs kunnen gaan.
Reageren