Zoeken Vraag het forum

pijn rond hart

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik ben 17 jaar en leef tamelijk gezond, en sport anderhalf uur per week.
    Nou heb ik sinds ik ongeveer op mijn calorieën en voeding ging letten (ongeveer een maand a 5 weken gelden) een af en toe stekende pijn rond het hart op mijn ribben en er achter, dit gaat meestal gepaard met gevoelige ribben rond het pijnlijke gedeelte, maar nou is het de afgelopen dagen toch erger geworden, niet dat dr pijn erger is maar dat het vaker gebeurd, ik krijg er meestal last van als ik stil zit, languit op de bank zit en soms ook buiten huis, als ik beweeg (sport) schijnt het gevoel weg te zijn (maar misschien is mn afleiding die ergens anders is) de locatie van de pijn ligt rechts van mijn linker tepel tegen het borstbeen en daar omheen (niet op het borstbeen of daar overheen)

Ik hoop dat ik de pijn (drukkend onprettig gevoel)
    Het is overigens niet dat het mijn dagelijks leven fysiek in de weg zit, wel mentaal. Ik zit er erg over in omdat ik als de dood ben dat het iets aan mijn hart is. Weet iemand wat dit is?

M.V.G.
    Thomas

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je klachten hebt Thomas, heb je dan ook het gevoel dat je te weinig zuurstof in je longen krijgt waardoor je dieper moet gaan ademhalen? Soms ook een wat drukkend gevoel op je borst?

Reageren
    Anoniem

Nee, mn ademhaling is gelijk volgend mij.

Reageren
    John (moderator)

Het is mogelijk dat je klachten door de groei worden veroorzaakt. Met name de kraakbeenverbindingen tussen borstbeen en ribben kunnen die klachten veroorzaken. Ga met je klachten eens naar je huisarts en laat gewoon voor de zekerheid en ter geruststelling van jezelf een ECG maken.

Reageren
    Anoniem

Oke, ik ga morgen naar de fysio, dan zal ik het even vragen, maar volgens u is een geen aanstalten bij? Bijv. Een infarct, aanval, stilstand of een teken van onheil?
    Dit klinkt erg overdreven maar ik denk er heel vaak overna en maak mezelf als het waren gek.

mvg

Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat je je er zoveel zorgen om moet maken.
    Overigens is het beter om naar de huisarts te gaan i.p.v. de fysio.

Reageren
    Anoniem

Maar het is geen hart probleem? Gezien de periode, en de omschriiving?

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet erg waarschijnlijk. Er is ook een reden voor waarom ik dat denk.
    [quote]ik krijg er meestal last van als ik stil zit, languit op de bank zit en soms ook buiten huis, als ik beweeg (sport) schijnt het gevoel weg te zijn (maar misschien is mn afleiding die ergens anders is[/quote]Dit zijn dus geen typische hartklachten. Hartklachten zijn in de regel altijd aanwezig en blijven niet uit als je aandacht wordt afgeleid.

Reageren
    Anoniem

Het is nogsteeds niet weg helaas alleen wel minder frequent dan eerst (sinds een paar dagen) ik heb nu ook een beetje pijn iets onder de bovenkant van mijn borstbeen sinds vanochtend, vooralsnog geen last van een drukkend gevoel of gewicht op borstkas.

Reageren
    John (moderator)

Ben je al bij de huisarts of de therapeut geweest?

Reageren
    Anoniem

Morgen! Dan zal ik hier ook gelijk duidelijkheid geven

Reageren
Reageer op: pijn rond hart
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.