- Corgy19 augustus 2013 om 14:36
Het is de eerste keer dat ik post op dit forum, over een onderwerp waar ik ook nog maar voor de eerste keer last van heb gehad.
Gisteren had ik plots overdag een angstig moment. Ik en mijn vriend waren op weg naar huis van een weekendje weg. We stapten de trein in, legden onze bagage in het rek en gingen zitten. Plots uit het niets voelde het alsof het bloed uit mijn hoofd wegtrok, ik voelde me duizelig, mijn hart ging enorm tekeer en het voelde alsof het geluid rondom me gedempt werd. Ik panikeerde natuurlijk en zei tegen men vriend dat ik van de trein af wou, dat ik me absoluut niet lekker voelde. Uiteindelijk kalmeerde hij me en gingen we toch terug zitten, de trein vertrok. Toen ik men polsslag voelde, was deze duidelijk versneld en amper voelbaar. De duizeligheid trok langzaam weg maar ik bleef me vrij vreemd voelen. Ook had ik een zeer benauwd gevoel rond mijn keel en nek.
Ik dronk wat water en nam een magazine in de hand om te lezen en mezelf zo wat af te leiden. Ik viel uiteindelijk in slaap op de schouder van mijn vriend en werd een half uurtje later wakker. Ik was al veel rustiger en de duizeligheid was volledig weg. Ik hield er wel een stijve gespannen nek aan over en later die avond een barstende hoofdpijn.Een vriend vertelde me dat dit een val van mijn bloeddruk zou kunnen zijn en dat ik me zo voelde omdat mijn bloeddruk veel te laag stond. Iemand anders vertelde me dan weer dat het een ‘appelflauwte’ zou kunnen zijn door een te lage suikerspiegel. Kan iemand hier een antwoord geven wat dit ongeveer zou kunnen zijn?
Ik heb hier nog nooit eerder echt last van gehad. Het enige andere incident dat ik me kan herinneren is twee jaar geleden, toen stond ik met vrienden in een drukke frituur en werd ik ook plots heel duidelijk en kon ik niks meer horen. Dit ebde ook langzaam weg toen. Verder dan dat heb ik nooit last gehad van mijn hart, ademhaling, bloeddruk, suikerspiegel,… Noem maar op.
Weet iemand raad of herken je deze symptomen?
4 reactiesReagerengieneke19 augustus 2013 om 16:47te lage bloeddruk is lastig en naar maar niet gevaarlijk,
Reageren
een schep suiker zou moeten helpen en door je neus ademen tijdens die aanvalMike20 augustus 2013 om 05:06Duidt meer op Hyperventilatie
ReagerenKim27 augustus 2013 om 14:56Inderdaad iets zoets eten op zo’n moment.
ReagerenSan2 januari 2018 om 23:39Ja,ok heb het ook gehad en het gevoel dat je gaat flauw vallen en Moët overgeven
Gebruikte een beetje zout op je tong en het was over
Reageren
Waarschijnlijk is je onderdruk te laag en stress
Ik heb ook last van mijn oor