Zoeken Vraag het forum

Wisselende bloeddruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb een vraag. De laatste week schommelt mijn bloeddruk enorm. Ik ben niet bekend daarmee. En ik ben 25 jaar.

Toevallig hebben wij thuis een bloeddrukmeter en als ik mijn bloeddruk meet zit het ergens tussen de 90/60 tot 150/80. Kan dit kwaad? Of is dit iets waarvan ik even langs de huisarts kan gaan?

Ik ben mijn bloeddruk gaan meten, doordat ik merk dat ik heel veel duizelig ben met neigingen tot flauwvallen, misselijk ben en behoorlijke hoofdpijn heb. Met al deze klachten ben ik niet echt bekend / deze zijn nieuw voor mij. Wel heb ik te maken met veel stress en overgewicht, waardoor ik denk dat deze klachten mogelijk wel eens zouden kunnen zijn ontstaan.

Heeft iemand advies voor wat nu handig is? Ik ben namelijk niet zo van het naar de huisarts gaan, vandaar dat ik het eerst hier wil vragen.

6 reacties
    Reageren
    Anoniem

Misschien ook handig om te weten dat ik wel last heb van hartkloppingen sinds kort.

Reageren
    John (moderator)

Met 90/60 is je bloeddruk te laag. Ik zou er wel mee naar de huisarts gaan

Reageren
    John (moderator)

Heb je veel stress of spanningen?

Reageren
    Anoniem

Oke, denk dat ik morgen dan even haar zal gaan bellen.

Ja, ik heb denk ik al 2 jaar last van behoorlijke stress en spanningen. Heb wel hulp daarvoor, maar het zal tijd nodig hebben om het weer beter te laten gaan.

Reageren
    John (moderator)

Het kan wel even duen.
    Stress e spanningen kunnen een oorzaak zijn

Reageren
    Anoniem

Ja dat geloof ik graag.

Dat vermoeden heb ik ook dat dat oorzaken kunnen zijn. Ik zal voor de zekerheid wel even de huisarts bellen en kijken wat zij handig vind om te doen.

Reageren
Reageer op: Wisselende bloeddruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.