- Anoniem10 mei 2020 om 15:33
Hallo,
Ik heb een vraag. De laatste week schommelt mijn bloeddruk enorm. Ik ben niet bekend daarmee. En ik ben 25 jaar.
Toevallig hebben wij thuis een bloeddrukmeter en als ik mijn bloeddruk meet zit het ergens tussen de 90/60 tot 150/80. Kan dit kwaad? Of is dit iets waarvan ik even langs de huisarts kan gaan?
Ik ben mijn bloeddruk gaan meten, doordat ik merk dat ik heel veel duizelig ben met neigingen tot flauwvallen, misselijk ben en behoorlijke hoofdpijn heb. Met al deze klachten ben ik niet echt bekend / deze zijn nieuw voor mij. Wel heb ik te maken met veel stress en overgewicht, waardoor ik denk dat deze klachten mogelijk wel eens zouden kunnen zijn ontstaan.
Heeft iemand advies voor wat nu handig is? Ik ben namelijk niet zo van het naar de huisarts gaan, vandaar dat ik het eerst hier wil vragen.
6 reactiesReagerenAnoniem10 mei 2020 om 15:37Misschien ook handig om te weten dat ik wel last heb van hartkloppingen sinds kort.
ReagerenJohn (moderator)
10 mei 2020 om 16:46Met 90/60 is je bloeddruk te laag. Ik zou er wel mee naar de huisarts gaan
ReagerenJohn (moderator)
10 mei 2020 om 16:46Heb je veel stress of spanningen?
ReagerenAnoniem10 mei 2020 om 16:51Oke, denk dat ik morgen dan even haar zal gaan bellen.
Ja, ik heb denk ik al 2 jaar last van behoorlijke stress en spanningen. Heb wel hulp daarvoor, maar het zal tijd nodig hebben om het weer beter te laten gaan.
ReagerenJohn (moderator)
10 mei 2020 om 17:05Het kan wel even duen.
Reageren
Stress e spanningen kunnen een oorzaak zijnAnoniem10 mei 2020 om 17:06Ja dat geloof ik graag.
Dat vermoeden heb ik ook dat dat oorzaken kunnen zijn. Ik zal voor de zekerheid wel even de huisarts bellen en kijken wat zij handig vind om te doen.
Reageren