Zoeken Vraag het forum

wisselende bloeddruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • sam2010

met sam 2010 ik heb last van een steeds wisselende bloeddruk slik bloeddruk verlagende middelen maar help niet echt ben al met 2 medicijnen gestopt op aanraden van de internist ik slik nu nog maar 1 medicijn voor verlagen van de bloeddruk normaal voordat ik de bloeddruk verlagende medicijnen kreeg was mijn bloeddruk zo rond de 125/80 maar nu is hij veel hoger ook de onderdruk en dat terwijl ik die bloeddruk verlagend medicijn gebruikt hoe kan dat dan voor het gevaar op gaat leveren heb al een hartkatheterisatie gehad maar die was goed verlopen maar ik snap nu nog steeds niet waarom mijn bloeddruk hoger is als normaal en zo wisselend is

9 reacties
    Reageren
    sam2010

mijn bloeddruk is nu weer hoger 146/98 en ben toch een beetje niet lekker ook

Reageren

Een hoge bloeddruk

Hoge bloeddruk is geen ziekte, maar geeft wel meer kans op hart- en vaatziekten. Bij de voedingsadviezen bij hoge bloeddruk wordt ook gekeken naar andere factoren die de kans op hart- en vaatziekten vergroten. Voorbeelden van deze risicofactoren zijn overgewicht, diabetes mellitus en een te hoog cholesterolgehalte.

Lees verder:
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBK1c.htm

Reageren
    Jaap

Alcohol geeft ook kans op een verhoogde bloeddruk.

Reageren
    sam2010

jaap ik drink geen druppel en mijn cholestorol is niet hoog en heb ook geen overgewicht

Reageren

Ik las dat oorzaken van een hoge bloeddruk o.a. kunnen zijn: nierontsteking, diabetes, overgewicht, stress.

Groetjes

Reageren
    Thk

Dag,

Als ik weleens mijn bloeddruk thuis meet dan doe ik dat 3 x achterelkaar. Tussen elke keer ongeveer een 30 seconden a minuut pauze. Nu wisselt de waarde soms behoorlijk. Van 158/82 tot 125/85.

Kan dit kwaad?

Reageren
    John (moderator)

Nee, dat kan geen kwaad. Maar zo meet je dus je bloeddruk niet ! Zo krijg je dus automatisch wisselende waarden

Reageren
    Thk

Hoe dan wel?

Reageren
    John (moderator)

Bloeddruk meten doe je 2 x per dag. lees de gebruiksaanwijzing van de bloeddrukmeter

Reageren
Reageer op: wisselende bloeddruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.