- Jarno17 juli 2018 om 23:47
Hey,
Ik wil het graag hebben over mijn lage bloeddruk, ik kamp hier ondertussen één jaar mee. Maar het voelt nu alsof de klachten steeds langzamerhand erger worden. Het begon eerst allemaal om het feit dat ik regelmatig “zwarte vlekken” zag die soms 20 seconden lang aanhielden met daarnaast trillende benen en een hele bleek gevoel. In de eerste instantie dachten we (Vader en ik) dat ik misschien diabetes had, aangezien mijn vader het ook had. Vervolgens hebben we een afspraak gemaakt bij de huisarts en die gaf dat het heel normaal was dat ik op mijn leeftijd (15 jaar) last heb van lage bloeddruk. Uiteraard alsnog bloedgeprikt om diabetes uit te sluiten. Loop der maanden kwamen de klachten steeds vaker met steken op mijn borst en regelmatig kortademigheid.
Vervolgens ben ik me doorverwezen naar een cardioloog. Ik heb een hartfilmpje gemaakt en een inspanningstest. Er bleek gelukkig geen hartafwijkingen in te zien. Cardioloog verdenkt qua de steken die ik soms gevoel als doodnormale hartoverslagen die ik blijkbaar veel beter voel ten opzichte van anderen. En juist zodra ik er last van heb wordt mijn lichaam angstig en gaat het gepaard met kortademigheid en drukkend gevoel op mijn borst (Hyperventileren).
Paar maanden verder heb ik een torsio testis “gekregen” waardoor ik als spoed geopereerd moest worden. Na de geslaagde operatie (in de uitslaapkamer) werd ik nadat ik wakker werd gebracht naar de kinderafdeling. Maar voordat ik gebracht werd behandelde de (Ik denk de arts) de bijzonderheden tijdens mijn operatie. En ja “Patient had af en toe een hele lage bloeddruk (pieken)”.
Na de operatie tot te dag van vandaag (5 weken) heb ik angstaanjagende klachten. Ik word soms wakker waarbij ik niet meer het gevoel had over een van mijn armen. Beide armen zijn op in de weken wel eens “gevoelloos” geraakt. Nooit beide armen, meestal één arm na het opstaan. Wat ik dan meestal doe is de arm waar ik wel controle over had gebruiken om de arm in kwestie lost te zetten. Langzamerhand voel ik mijn arm dan weer (Tintelend en koud). Waar ik ook deze 5 weken last van heb is spanningshoofdpijn, althans de symptomen op het internet komen overeen. Over mijn hele hoofd een drukkend gevoel alsof ik een strakke pet aan had. Ontstaat ook frustratie zodra er fel licht is of hard geluid en regelmatig hartkloppingen. Dit komt continu terug. Ik ben hiermee naar mijn fysiotherapeut gegaan, maar heb er tot de dag van vandaag nog steeds last van.
Ik hoopte dat jullie me op weg willen helpen, deze klachten zijn nu soort van “normaal” geworden. Maar elke avond zit ik wel soms te piekeren van is dit wel hoe ik wil leven?
6 reactiesReagerenJarno18 juli 2018 om 14:48Iemand enig idee?
ReagerenJarno24 juli 2018 om 15:41Is iemand aanwezig op dit forum?
ReagerenKayra25 juli 2018 om 14:33klinkt heel erg als hyperventilatie ja , ik denk dat je angstproblemen aan het ontwikkelen bent.
ReagerenJarno27 juli 2018 om 00:35Hoe kan ik het behandelen?
ReagerenJohn (moderator)
27 juli 2018 om 09:28Jarno27 juli 2018 om 18:32Letterlijk alle symptomen komen overeen, vooral dingen zoals lang stilstaan. Ik ben ook regelmatig flauwgevallen voor de kassa omdat ik dan te lang stilsta.
Qua wat er vermeld staat betreft behandelingen doe ik in principe al. Ik drink 2 a 3 liter per dag aan water, zeker in dit warme weer. Ik doe 3x per week aan hardlopen en lust wel in de avond zakje ships of iets dergelijke.
Enkel hardlopen (sporten) en een koud douche nemen verminderen de klachten op dat moment. Ik ben niet van plan om medicijnen te slikken die ervoor zorgt dat mijn bloeddruk stijgt. Ik wil geen risico nemen omtrent een hoge bloeddruk.
Hebben jullie nog tips wat ik nog verder kan doen dan ermee leven.
Reageren