- Esther17 december 2019 om 23:32
Hi, mijn naam is Esther, ik ben 25 jaar en recent hersteld van Boulimia en een burn-out.
sinds ongeveer een half jaar heb ik last van een lage bloeddruk. Huisarts geeft aan dat het niet erg is, maar ik voel me er toch niet helemaal prettig bij omdat ik nooit eerder deze klachten heb gehad (duizelig, zwart zien, flauwvallen, wit wegtrekken).nu vraag ik me af of het inderdaad onschuldig is, of misschien een nasleep aan de eetstoornis of burn-out (heb nu een gezond gewicht en eetpatroon, de burn-out klachten voel ik soms nog wanneer ik over mijn grens gegaan ben) of dat er misschien meer aan de hand kan zijn.
kortom, herkent iemand zich erin of is er misschien meer aan de hand…
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 december 2019 om 23:38Wat is je bloeddruk?
ReagerenCatootje18 december 2019 om 07:49Mensen met een eetstoornis hebben vaak een tekort aan zink en andere stofjes en door de eetstoornis ontstaan nog meer tekorten. Bij de stress, voorafgaande aan een burn out, verbruikt je lichaam meer voedingsstoffen. Belangrijk om je lichaam te helpen herstellen. Belangrijk is altijd om te zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en om je hormonen en neurotransmitters in balans te brengen. Een orthomoleculair therapeut zou je kunnen adviseren over een paar voedingssupplementen. Wat aan de orde kan zijn is bijnieruitputting. Daar zijn wel middelen voor om het te ondersteunen.
ReagerenRJ18 december 2019 om 13:13Toevoeging op bovenstaande: ik raad ten zeerste af naar een orthomoleculair therapeut te gaan. Bij blijvende klachten raad ik je aan langs de huisarts te gaan om na te kijken of je bijvoorbeeld geen ijzertekort hebt. Bijnieruitputting is wat vergezocht en zeker niet waar ik het eerste aan denk.
Reageren