Zoeken Vraag het forum

Hoge bloeddruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ga het hier even neerschrijven…

Ik heb de laatste dagen precies wat last van mijn bloeddruk die wat aan de hogere kant is. Schommelt van 13/9 naar 15/9. Mijn vader heeft een bloeddruk meter en zegt dat ik hem niet vaak mag nemen omdat ik mij dan toch maar zorgen maak.
    Nu, dat is ook zo. Ik zit daar dan over te piekeren en krijg het niet uit mijn gedachten 🙁 ik pieker altijd heel veel over van alles.

De laatste tijd ben ik ook wat vermoeid. Er zijn problemen met mijn vader, die heeft de ziekte van wegener waar ik dan ook mee in mijn hoofd zit. Het is de laatste tijd allemaal wat veel geweest om te verwerken.
    Ik heb ook wel overgewicht, maar ik let enorm op mijn voeding, drink veel water.
    Bewegen is moeilijker omdat ik reuma heb, sporten en zo kan ik helaas niet.

Ik zou meer moeten kunnen ontspannen, ik heb ook vaak hoofdpijn en zo.
    Maar ik pieker ook vaak.

Zou het bij mij ook Hypochondrie kunnen zijn?
    Ik heb hemelse schrik voor ziek te worden… ik ga dan ook altijd googelen, wat ook niet altijd is 🙁

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je overgewicht hebt en niet al te veel beweegt, kan je bloeddruk wel eens wat hoger zijn. Maar de waarden die je geeft zijn niet echt schokkend. Daarnaast hangt dat ook nog van de meetmomenten af.

Reageren
    Anoniem

Ik had hem deze namiddag genomen bij mijn ouders, dan stond hij 15/10.
    Maar ik maak mij altijd te snel zorgen, want ik voel mij anders wel goed…

Reageren
    John (moderator)

Ben je hiervoor ook al bij de huisarts geweest?

Reageren
    Anoniem

Nee, ik ben nog niet langs geweest…

Reageren
    John (moderator)

Dan zou ik dat volgende week maar eens doen dan.

Reageren
    Anoniem

Ik ben de laatste dagen wel wat oververmoeid, maar ik slaap niet zo goed door mijn gewrichtspijn, dus kan er ook mee te maken hebben.
    Want deze week stond hij 15/8.5

Reageren
    Anoniem

13/8.5* bedoel ik

Reageren
    John (moderator)

Dat kan natuurlijk ook. Maar als je je er zorgen over maakt ga dan even naar je huisarts.

Reageren
    Anoniem

Ik ga eens gaan want sukkel al een tijd met mijn sinussen ook, dan geraak ik daar mss ook vanaf 🙂 Prettige feestdagen…

Reageren
    Anoniem

Net terug van de huisarts, bloeddruk stond 14/9. Dat is op de rand. Er moet nog niks gebeuren, ik heb overgewicht, dus daar ben ik ga ik verder volop aan werken.
    Ook ga ik geen extra zout strooien en zo, gezond eten… meer proberen bewegen, ik heb reuma dus is niet altijd evident.

Hij gaat iedere keer hij bij mijn ouders komt ook mijn bloeddruk nemen. En het zo wat opvolgen en binnen een maand neem ik hem nog eens bij mijn ouders.
    Ik wil dat ook niet te veel doen want ik jut er mij in op.

Ik heb toch wat gerust gesteld. Was nochtans heel nerveus toen hij mijn bloeddruk nam 🙂

Reageren
Reageer op: Hoge bloeddruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.