John (moderator)
7 juni 2025 om 09:52Dan ben je dus gaan hyperventileren… Er zijn onderzoeken gedaan waaruit is gebleken dat het niet ernstig is. Ga voor je angsten naar de huisarts en bespreek het
STER19 juni 2025 om 13:15Ervaar nu sinds 2 weken in periodes verspreid over de dag hartoverslagen. Ga dan als reactie daarop hoesten. Het voelt alsof er een blokkade zit ter hoogte van het hart/middenrif. Het is volgens mij ontstaan nadat ik bij de tandarts een kies moest laten trekken en een verdoving daarvoor kreeg. Ben hooggevoelig, mijn hart slaat ook over als ik knoflook zou eten of smaakversterker E621. Kan niks meer, kan de deur niet meer uit ivm angsten dat er iets gebeurt. Wil naar de huisarts maar kan daar pas over 7 weken terrecht! Zit helemaal volgeboekt tot 7 augustus 2025! In het verleden ook hartoverslagen en diverse keren met een holter gelopen waar dan weer niets op te zien was. Ik wou dat er een homeopatisch middel was wat de hartoverslagen kon laten verdwijnen.
ReagerenSTER19 juni 2025 om 13:39Schiet mij nu in ene te binnen… Meidoorn. Ik had dat eens ergens gelezen van een vrouw die Meidoorn nam en haar hartoverslagen verdwenen na 6 weken. Ik heb toen de Meidoorn capsules (Arkopharma) een poos ingenomen wat toch wel hielp. Ben daar toen weer mee gestopt. Ik ga nu weer de Meidoorn innemen! Dit staat er oa over op internet “Meidoorn, zowel de bessen als de bloemen en bladeren, wordt al eeuwenlang gebruikt om hart- en vaatziekten te ondersteunen. Het wordt vaak ingezet bij hartkloppingen, een onregelmatige hartslag, en bij spanning of stress die hartkloppingen kunnen veroorzaken. Meidoorn zou de hartslag kunnen reguleren, de bloedvaten kunnen verwijden en de bloeddruk kunnen verlagen.” (Dit is geen medisch advies, zoek het op, mogelijk kan het helpen!)
ReagerenJohn (moderator)
19 juni 2025 om 14:31Wil naar de huisarts maar kan daar pas over 7 weken terrecht! Zit helemaal volgeboekt tot 7 augustus 2025!
Dat is onacceptabel voor een huisarts bezoek.
Reageren
Voordat je iets zou kunnen nemen zou eerst duidelijk moeten zijn wat de oorzaak is.
Heb je last van angsten/stress/spanningen? Maag/darmklachten?John (moderator)
19 juni 2025 om 14:33De norm is dat je in 80% van de gevallen binnen 2 werkdagen bij jouw huisarts terecht kunt. De maximale toegangstijd is 3 werkdagen. Wanneer een huisarts een overvolle agenda heeft, is het wenselijk om maximaal 3 werkdagen aan te houden. Het is belangrijk om te weten dat het hier gaat om een richtlijn. Afwijken kan dus maar geen 7 weken!
ReagerenSTER2 juli 2025 om 14:17Hallo John, dank voor uw reactie. Ik heb opnieuw contact gezocht met de huisarts en kon meteen komen. Morgen (donderdag) krijg ik een holter voor 48 uur en bloedonderzoek. Gisteren had ik weer veel hartoverslagen en vandaag nog helemaal niet. Ja, ik heb angst en gauw stress, dan worden de hartoverslagen erger en ook als ik er veel aan denk. Mogelijk heeft het ook iets met mijn schildklier te maken want die deed/doet pijn en ik moet telkens mijn keel schrapen. De huisarts heeft geluisterd naar hart en longen en dat klonk goed. Nu eerst maar afwachten of de overslagen op de holter gevangen kunnen worden. Ik neem nu ook meidoorn thee en meidoorn capsules. Ik las ook dat een tekort óf een teveel aan kalium hartoverslagen kan veroorzaken. Dat zal het bloedonderzoek uitwijzen.
Reageren