Zoeken Vraag het forum

Is dit symptomatisch voor hartfalen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • chondron

Sinds redelijk lange tijd ben ik ’s nachts wakker en kan de slaap niet vatten. Na een korte ziekteperiode van misselijkheid en braken, heb ik sinds kort dat ik echt ’s nachts de slaap niet kan vatten.

Ik heb sindsdien een hele droge mond (geen speeksel in de mond ..), droge ogen en droge traanklieren en neusslijmvliezen (de laatsten zijn gortdrog) en een gevoel van continue dorst. Alsof mijn hals op slot zit.

Ook viel me op dat ik regelmatiger ’s nachts naar het toilet moest (soms wel 4 of 5 keer).

Als ik in ruste lig voel ik regelmatig een hartprikkel (alsof er even extra gepompt moet worden om een gebrek daaraan te compenseren). Vorige week vrijdag had ik even een moment van scherpe pijn op de borst op kantoor. Dat ebde snel weg, maar was wel scherp en afgemeten.

Stoelgang is erg langzaam en ik moet vaak heel hard persen om iets naar buiten te krijgen. Ook het gevoel alsof het middenrif en maag vocht langer vast houdt op het buikrif.

Voel me vaak een beetje verward, suf en moe. Ook wel beetje duizelig in mijn hoofd. Val vaak ook na een hartsteekje even “weg” te zijn. Dat is maar een klein moment, maar toch.

Nu, heb ik sinds kort dit vervelend gevoel ook thuis en of op kantoor met regelmatig overslagen e.d. en een soort spierspasmen tijdens het suf zijn.

Ben overigens ook gediagnosteerd met pre diabetes (suiker BW nuchter is net over 7,0) en leververvetting.

Kan dit nu hartfalen zijn of maak ik me nodeloos ongerust en is het toch gerelateerd aan de diagnose?

Ikzelf ben er niet gerust op …! Wie oh wie heeft advies, raad?

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Ik zou als ik jou was een afspraak met de huisarts maken. Hij kan je lichamelijk controleren en naar je hart luisteren. Alleen de huisarts kan een diagnose stellen.

Reageren
Reageer op: Is dit symptomatisch voor hartfalen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.