Zoeken Vraag het forum

Hartfalen of hyperventilatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dan

Hi allen,

afgelopen week heb ik bijna dagelijks last gehad van een raar gevoel op mn borst als ik bijv s avonds op de bank lig. Ineens krijg ik het gevoel of mn hart stopt en spring ik vaak uit paniek van de bank op en seconden later stopt dit gevoel en begint mn hart te bonzen.

Ik heb er meer last van als ik in bed lig (voor de slaap) en uit paniek schiet ik vaker weer recht. Het voelt dan alsof ik stik en mn hart stil blijft staan.

De laat paar dagen heb ik er ook gedurende de dag last van en met fasen lijkt t alsof mn ademhaling stopt en opeens begint mn hart te kloppen als een gek. Ik heb ook het gevoel alsof ik geen lucht krijg en vaak last van extreme spierpijn door mn hele lichaam . En met name pijn op de borst.

Ik raak hierdoor continu in paniek en vraag mij af of ik niet iets aan mijn hart heb. Ik ben wel bekend met hyperventilatie maar ik heb gewoon geen idee of dit in relatie staat met hyperventileren .

Graag tips of info van jullie perspectief.

6 reacties
    Reageren
    Dan

Score hyper test is 62.

Ik ben gisteren naar de huisarts gegaan en zij zegt dat het van de rug af komt en heeft me een verwijzing naar de fysio gegeven.

Eerlijk gezegd twijfel ik aan haar oordeel en vraag ik me af wat men hoort als men luistert naar het hart mbt eventuele beklemming van aders.

Wat moet ik nu nog doen? Ondertussen blijf ik druk hebben op mn borst en tevens een onbehaaglijk gevoel hebben.

Reageren
    Dan

Daarnaast ben ik ook benieuwd of de huisarts ook kan horen of t evt angina is. Ik neem niet aan dat ze me voor niks naar huis stuurt.

Omdat ik continu t gevoel heb dat ik stik en onbehaaglijk gevoel heb op de borst.

Reageren
    John (moderator)

dat is dan toch duidelijk hyperventilatie.Naar de fysio voor ademhalingsoefeningen

Reageren
    Dan

kun je je ook gespannen  voelen zonder dat de hartslag verhoogd is? Ik heb echt druk op mn borst maar mn hartslag is gewoon normaal.

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan

Reageren
Reageer op: Hartfalen of hyperventilatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.