Zoeken Vraag het forum

Hartfalen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ikke36

Beste,

kortademigheid en snel buiten adem zijn, zijn symptomen van hartfalen.
    Nu is het zo dat bij mij allemaal begon ruim 2 jaar geleden bij trap lopen. Eenmaal boven aan de trap moest ik soms echt even gaan zitten. Ik was kortademig en voelde me ook niet goed worden in mijn benen en lichaam. Daarna heb ik het weer maanden niet en kan ik gewoon de trap oprennen zonder klachten. Ik heb deze klachten dus niet altijd maar eens per maand ofzo en soms zelfs maanden niet.Ik had het ook toen ik in de tuin zand uit de grand aan het scheppen was. Na 1 minuut flink scheppen moest ik echt even gaan zitten. Dan is het ook snel weer over hoor. Ook is mijn bloeddruk momenteel best laag. tussen 100/62 en 110/70 ongeveer.

Moet ik me zorgen maken om hartfalen of zijn de klachten ( kortademigheid etc ) er dan vrijwel altijd en kan er geen maanden tussen zitten? Tevens heb ik chronische hyperventilatie.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat heeft toch eerder te maken met je chronische hyperventilatie en niet met hartfalen

Reageren
    ikke36

Beste John,

bedankt voor je antwoord.

Dus bij hartfalen kunnen de klachten niet verdwijnen of minder worden en dan weer terugkomen na een tijd?

Reageren
    John (moderator)

klopt helemaal

Reageren
    Ikke36

Beste John,

Ik heb nog een vraag.

ongeveer 2 jaar geleden kreeg ik voor het eerst een vreemd gevoel moidden in mijn borst. Niet echt pijn maar een heel beangstigend gevoel dat ongeveer 5 a 10 seconden aanhield. Daarna heb ik het nog welleens gehad. Misschien 10x in 2 jaar tijd. Ik heb dat afgelopen 3 weken wel 3x gehad en daarvoor bijna een jaar niet. Kan dit iets te maken hebben met het hart of treed het dan veel vaker op?

Reageren
    John (moderator)

Je zou verwachten dat het dan vaker zou optreden.

Het zal toch zoals ik al eerder schreef te maken hebben met je chronische hyperventilatie en angst/spanningen

Reageren
Reageer op: Hartfalen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.